HEIJNE BAS VOLMAKTE MENS

Maar niet alleen van Bas Heijne, van het hele culturele klimaat waarin islamofiele collaborateurs de dienst uitmaken, in alle gesubsidieerde niches zitten en in feite een monopolie op subsidie hebben. Ze zitten overal. In academia, media, cultura atque politia.(*) Ja, ook bij de politie, maar met “politia” bedoel ik even de hele staatsburokratie.

Ik lees van ergernis nauwelijks nog mainstream media, naar het intens provinciale NOS-journaal kijk ik alleen nog om te zien wat Hollanders wordt wijsgemaakt dat het nieuws is. De commerciëlen? Van hetzelfde laken. PowNieuws is een stelletje corpsballen.

Hoeveel tijd heb ik nu al doorgebracht met het schrijven van stukken optornend tegen de tsunami’s van waanzin, die de cultuur van de quasi-elite produceert? Je hebt de ergste stront  ‘s avonds voor je deur weggeschept, maar ’s morgens ligt het al weer kniehoog. Tsja, ze worden er namelijk voor betaald, daar in al die niches in academia, cultura atque politia.

Ik voel me geen held. Ik ben niet blij. En ik moet nog zoveel doen. Onder andere een pamflet schrijven voor leraren over Israël en “de Palestijnen”. Ja, dat is ook in het kader van dat mega-strontscheppen. Ik zei het al een keer: Sisyphus in de beerput.

Ik heb nog maar weinig in het boek onder redactie van de Van Rooys gelezen (“De islam: kritische essays over een politieke religie”). Ik wil Martin Gilbert “In Ishmaël’s House” een tweede keer lezen. Mijn laatste aankoop is Robert R. Reilly:  “The Closing of the Muslim Mind: How Intellectual Suicide Created the Modern Islamist Crisis” . Ik ben naar dat laatste boek erg nieuwsgierig, vooral omdat  Roger Scruton ervan zei: “Lucid and fascinating  . . . Briljant . . .

“Morgen zal ik de bloedige en gruwelijke ontleding van Bas Heijne on line zetten. En dat kostte me weer vele uren die nooit meer terugkomen. Misschien ook maar beter: ze zijn in woede, ergernis en moeitevol-onder-woorden-brengen doorgebracht.

_____________

(*) De ablativi zijn niet correctissimi, achteraf gezien.

