NESLEN ARTHUR

Arthur Neslen

Dit is een verhaaltje over mijnheren. Ga eens even kijken naar deze vriendelijke glimlach-mijnheer. Dat is een foto gemaakt van de Marokkaanse overvaller door de Nederlandse overvallene, seconden voordat mijnheer toesloeg.

En lees dit:

“Ik draaide me om ( . . .) en zag een jonge man met een scherp gesneden baardje in een rode bandana, glimlachend van oor tot oor. Hij scheen zo blij mij te zien dat ik automatisch terug glimlachte en zei: “Ahlan wa sahlan” (“Groeten”). Maar de man ( . . .) leek me in trance. Nog steeds glimlachend hield hij een lange dolk voor mijn neus met een rood-wit handvat.  Toen trok hij de dolk uit de schede, hief hem boven zijn hoofd en stak richting mijn borst. Het momentje tussen de glimlach en de dolk brak af in een bliksemflits toen ik me omdraaide en de straat afsprintte, schreeuwend om hulp.”

Dit is een deel van een verhaal van een goedmensmijnheer die bij The Guardian werkt. Dat is de Engelse Volkskrant en NRC in één, maar dan in het kwadraat. Hij was bezig aan een boek over “Palestijnse identiteit” met een focus op het vreselijke lijden van de “Palestijnen” in Gaza. Dat lijden is inderdaad zeer reëel en dat lijden wordt al 90 jaar, sinds de dagen van de Moefti van Jeruzalem al-Husseini, veroorzaakt door hun eigen islamitische mafia’s, vroeger de PLO en Fatah en nu Hamas. Maar deze lul-de-behanger met zijn Eichmann-boekhouderskoppie geeft natuurlijk Israël de schuld. Hij is nog Joods ook, blijkt uit zijn verslag.

Hier een kritisch verslag van de inleving in “de Palestijn” van deze Arthur Neslen. Die gaat dermate diep, dat hij de mijnheer die hem probeerde te vermoorden nog eens ging opzoeken:

“I can appreciate that his attempt to kill me was nothing personal.”
Nee, dat klopt, ongelooflijke groenzoeter, zou ik tegen hem willen zeggen, het is namelijk collectiever, want Jodenhaat.

__________________________

Link naar dit artikel op AmsterdamPost

