Screenshot_37
Bart Schut, bijgenaamd “de Fernandel van de Israëlkritiek” 

Zeer recent, dinsdag 18 februari, heb ik nog een vlammenwerper gezet op een dóm stuk van Bart Schut over Israël op DDS. Maar zie: vandaag donderdag 21 februari heeft Bart een móói stuk over de islam op diezelfde veelkleurige site van DDS. En omdat webmaster E. J. Bron de beroerdste niet is, rebloggen we dat nu op mijn advies. 

Bart Schut zelf is overigens ook al zo veelkleurig. Een complexe persoonlijkheid. Ik weet niet hoe lang de weg is geweest die bij hem geleid heeft tot een kritische houding ten opzichte van de islam, maar ik hoop van harte dat hij óók nog ooit zal genezen van wat ik noem zijn “objectieve antisemitisme”, een cultuur-geïnduceerde aandoening waaraan heel veel brave mensen lijden zonder het te weten. Ook Bart Schut. Want ondanks het stuk contra het antisemitisme dat Bart ooit schreef en dat op E. J. Bron doorgeplaatst werd, is de wil van Bart om tegen alle redelijke argumenten in Israël te demoniseren nog veel te sterk om hem genezen te verklaren.

Ik hoop dat Bart niet boos is om dat doorplaatsen, want hij vindt mij een nazi en de site van E. J. Bron een nazi-site. Voor de veelkleurige bewoordingen waarin hij die opvatting giet, moet je naar dit stuk van mij, waarin ik hem citeer.

Nog even iets over DDS. Nou noemde ik zojuist DDS veelkleurig. Maar dat is toch niet helemaal het goeie woord. Want zo gauw een commenter, hoe fatsoenlijk ook, maar enigszins kritisch is over de geplaatste stukken, dan krijgt die reageerder een ban. DDS heeft ook een grote voorkeur voor deftige commentatoren, want iemand die zich wat volks en wat minder gladjes uitdrukt, wordt ook uitgesloten. DDS is erg begaan met zijn “niveau”. Ga maar na: zelfs Hans Jansen, ooit aangezocht als schrijver op DDS, werd al na zijn eerste stuk patriarchaal toegesproken door snotneus-baas Livestro. Waarop Jansen het meteen voor gezien hield bij DDS. Eigenaar Michiel van der Galien is trouwens net zo min goed snik als hoofdredacteur Livestro, want heeft “gematigd moslim” als geloofsovertuiging. Zelf heb ik ook zo mijn problemen gehad met “Qualitäts-Standarte Joshua Livestro” en ik heb allang zo’n dikke ban op DDS dat ik niet eens op de site mag. Nou ja: ik ben dan ook een nazi volgens de redactie en een van hun ster-schrijvers.

Enfin, veel leesplezier met het stuk “Islam en de vermoorde onschuld” van Bart Schut.

Bart Schut: het warhoofd als oprechte antisemiet

De vrijlating door Israël van Palestijnse terroristen en het gezicht van De Nieuwe Jodenhaat (opgedragen aan Bart Schut)

Zou Bart Schut gewoon schizofreen zijn, of heeft hij een tumor die op de hersens drukt?

Bart Schut over Leon de Winter: de oordeelskracht van een origineel denker

Van Rossem en het Bart Schut-syndroom bij GeenStijl
________________________
Link naar dit stuk bij E. J. Bron

