*********************************************************************

UPDATE 11 MAART 2015:

Ik heb nog nooit spijt betuigd over bepaalde uitlatingen in mijn stukken. Dat hoefde ook nooit, dank zij mijn geserreerde stijl van schrijven en mijn empathische benadering van zelfs politieke doodsvijanden. Maar nou vind ik toch wel, achteraf, dat ik in de onderstaande tekst te ver ben gegaan: het is eigenlijk een directe en persoonlijk bedreiging. Had ik niet moeten doen, al heb ik het idee dat het échte doel van dat gedreig en gescheld, namelijk dat het stuk gelézen zou worden en vooral door de betreffende heer Van Rossem, bereikt is. Meer dan 1300 views is toch aardig voor een obscuur weblogje. Inmiddels heb ik het idee dat zelfs het verder liggende échte doel – namelijk dat Van Rossem iets zou leren – óók bereikt is. Ik heb niet het idee dat-ie nog steeds denkt dat Hamas en de rest van de Palmaffia’s moreel vergelijkbaar zijn met zelfs de meest “rechtse” Israëlische regering. Oh ja: en zelf heb ik niet het idee dat, zelfs als ik van Rossem vlak na het schrijven van mijn stuk in de stad zou zijn tegengekomen, ik de daad bij het woord gevoegd zou hebben. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n vechtersbaas.

********************************************************************

Het stuk stront heeft al vaker mijn aandacht getrokken: hier en hier en hier en hier. We citeren nu Van Rossem in zijn laatste bijdrage aan het altijd evenwichtige GeenStijl waar fatsoenlijke mensen en nazi’s op dezelfde morele hoogte staan. Het commentaar tussen de haken is natuurlijk van mij:

“Zucht. Het stoppen met schieten is gestopt. Voor de geschiedenisboeken (sic): het waren de islamitische moslimterroristen van Hamas die het staakt het vuren verbroken hebben [Dat is al 1400 jaar zo, zultkop, de islam BEGINT ALTIJD EN OVERAL.] met een nieuwe barrage of rockets richting Israëlisch grondgebied. Want Hamas wil geen vrede, Hamas wil een eeuwigdurende vernietingsoorlog (sic). En Israël zal wel weer gretig happen, de beschuldigende vinger wijzen [Wat moet Israël dán doen, grafhufter? En met dat “gretig toehappen” zet je Israël en Hamas toch weer gauw op dezelfde morele hoogte, smerige antisemitische kankerrat die je bent. Laat ik je niet tegenkomen, want echt waar: ik hoek die gepen-kop van je tering-romp!] en er een paar laser guided missiles achteraan sturen. Oh ja kijk eens aan, het vergelden is al weer in volle gang. [Besef je wel wat je schrijft, mongool? Wat stel je voor, proleet? Alleen maar die Iron Dome laten werken tot de aantallen raketten niet meer behapbaar zijn en ze op Tel-Aviv en Haifa neerkomen?] Zet uw (sic) schrap voor inkomende propagandabommen van beide zijden [Propaganda-bommen komen alleen van Hamas, schurftige hond en ze worden met graagte door de westerse mainstream-media in beeld gebracht] hou meningen & boosheid zo veel mogelijk binnenboord, [Als jij nou eens begon met jouw rattige “mening” niet te ventileren? Dan hoef ik me niet zodanig razend te maken dat ik zin krijg je hersens uit smeren over een willekeurige Amsterdamse straat] hap niet op alle false flags die u onder ogen krijgt [Hier zet je ook weer Hamas en Israël op gelijke morele hoogte] en probeer uit de bocht vliegende fanatici met Verlichtingssignalen te waarschuwen. [Ach, mijnheer refereert via die hoofdletter aan “de Verlichting”. Ja, daar heb ik wel eens van gehoord. Maar de vieze fanaticus ben jij hier. Je verschuilt je in een kleinburgerlijk fatsoenstaaltje, maar wat je zegt is zóóóó smerig]

Voor jou geldt precies-precies-precies wat ik Bas Heijne ooit toevoegde in een stuk getiteld Dolle homo-hond Bas Heijne schuilt Hamas-gemäss in de kleinburgerlijke ethiek”. Ik schreef toen:

“Waar wilde ik eigenlijk naar toe? Oh ja.  Men ziet in het bovenstaande dat er hier en daar een onvertogen woordje valt. Dat valt er in de column van Basje Priemoogje niet. Toch is het daar dat de echte vuiligheid te vinden is.  Het is de tactiek van Hamas. Zoals Hamas een beetje at random met raketten zit te moorden, verscholen tussen de eigen vrouwen en kinderen, die met graagte opgeofferd worden en als fetisj dienen om schreeuwend in een doodskist omhoog gehouden te worden voor de internationale camera’s, zo verschuilt Basje  zich in het kleinburgerlijk fatsoen. Smeriger, onderkruiperig-fascistischer en  krypto-nazi-achtiger  dan Basje  hebben we niet. Maar toch  valt er in zijn teksten geen onvertogen woord.  Dat is het knappe eraan. Dat is wat je hem moet nageven. Eens kijken of de kleine rat, de foute nicht met de hakenkruis-oogjes, nog gaat klagen nu hij echt aangepakt wordt. Klaag me aan, Bas! Kleinburgerlijke nazi-homo! Ga naar Iran, klootzak en laat je ophangen aan een hijskraan!”

Wil jij iets leren, Van Rossem, mislukte kwartintellectueel die je bent? Hier: Ellian in Elsevier. Maar ik vermoed dat je gewoon een echte anti-semiet bent. Die zijn genetisch niet in staat iets wezenlijks te leren.

____________________

Dit stuk is doorgeplaatst op E. J. Bron

