MOHAMMED HYSTERIE 1Ik merk dat ik steeds wil linken naar onderstaande passage in een vrij lang stuk dat ik eerder heb gepubliceerd, maar dat is lastig voor een lezer. Daarom zet ik die passage nu on line als apart artikeltje.

Gaat u eens kijken naar een half uur moslimomroep. Een docu uitgezonden op zondag 24 juli 2014. Liefde voor mijn Profeet heet de docu. Nu is het zo langzamerhand wel voor 95% zeker dat Mohammed nooit bestaan heeft, maar dat doet niks af aan de enorme liefde die de moslims voelen voor deze mythische moordenaar en slavenhaler. Wie een paar “heldendaden” van de mythische Mohammed wil lezen, mag naar mijn stuk Mijn bijdrage aan het behoud van de eer van de Profeet Mohammed. Veel plezier!

Maar ga nu eens kijkluisteren naar de moslims die met deze Uebermensch een liefdesband onderhouden, die álles overstijgt! Niet te vergelijken met gewone dagelijkse liefde, een liefde onvergelijkbaar met alle soorten liefde in deze wereld. Moslims houden meer van de profeet dan van hun ouders, van hun kinderen of van wie dan ook wordt door meerderen in deze docu beweerd. Let vooral op de man met het Ho Chi Minh-baardje: hij is voorbij de vervoering aangeland in het gebied van het onzegbare. We zien een aantal hysterische koorknapen tedere waanzin zingen.

Die glanzende, vreugdevolle hysterie van al die gekken! Maar dan de andere kant ervan! Sentimentaliteit en wreedheid zijn twee kanten van precies dezelfde medaille, weet de Wijze. Je kan je helemaal voorstellen wat er aan razernij ontstaat als deze mooie gevoelens rond de Profeet gekwetst worden. Dan berg je maar. “Vandaag de dag is de liefde voor de profeet ongekend hoog”, zegt een van de hysterici.

Warda Bourjel is duidelijk een autochtone bekeerlinge. Je kunt haar vanaf 13:40 bewonderen. Mij boezemt ze regelrechte en oprechte angst in. Kijk naar haar ogen. Bij deze vrouw wordt de hysterie koud geserveerd:

“Mohammed is belangrijker dan wie dan ook. Belangrijker dan mijn ouders, belangrijker dan mijn man, belangrijker dan mijn kinderen. De profeet Mohammed . . . . . mijn liefde voor hem . . . . . . het gevoel dat ik voor hem heb, is belangrijker dan hun liefde.”

MOHAMMED HYSTERIE 2MOHAMMED HYSTERIE 3MOHAMMED HYSTERIE 4MOHAMMED HYSTERIE 5MOHAMMED HYSTERIE 6MOHAMMED HYSTERIE 7mOHAMMED HYSTERIE 8__________________

Dit stuk is doorgeplaatst op E. J. Bron

