flevopark-amsterdam2Dat trimbaangedoe van mij in een Amsterdamse stadspark is ook geestelijk erg verrijkend. Vorige keer liep ik op de terugweg een hoogwater-moslim achterop die ik aansprak op zijn broekspijpen en vervolgens ontving ik van hem de wijze les dat salafisten als hij konden zorgen dat ik niet in de hel terecht zou komen. Deze gezegende dag van de tenhemelopstijging van Onze Heer Jezus Christus gebeurde de gebeurtenis in het park zelf. Het leek me een Pakistaan. Een grote vent met een zwarte baard, in zwart-witte en zeer salafistische moslim-kleding. Mevrouw was in het lang: stemmig zwart met niqaab. Drie kindertjes, waarvan het net-geen-peuter-meer-meisje alreeds met hoofddoekje. Het echtpaar had vele bloemen des velds geplukt. “Het blijven toch parasitaire instinct-rovers, dat soort”, dacht ik racistisch. Het smulbos*** kwam in mijn gedachten.

Ik sprak de moslimische baardreus aan met een openings-zin die ik al vaker met succes gebruikte bij hoogwaterbroekspijpdragers. “Dag mijnheer”, riep ik. En toen ik de aandacht van hem en zijn gezin had, zei ik: “U weet klaarblijkelijk dat alles wat over de enkels valt bij een man aan Allah onwelgevallig is.” Hij kon zijn oren blijkbaar niet geloven en vroeg me te herhalen wat ik zei. En dat deed ik. En toen vroeg de baardreus: “Hoe weet jij dat? Ben jij moslim?” Ik antwoordde van nee en zei dat ik wel al 20 jaar de Koran en de Soenna bestudeerde. En dat ik daardoor geneigd was de hele islam in Nederland, en eigenlijk in de hele wereld, te verbieden. Boem! Ja, hij schrok. En ik legde het uit. Dat in de Koran, dat is het Woord van Allah Himself, meer dan 200 keer opgeroepen wordt tot oorlog tegen de ongelovigen. Dat er 25 oproepen in staan om de ongelovigen te vermoorden, en van welke 25 oproepen er 2 ook een methodisch advies als bijlage hebben: snij ze de strot door!

Hij bezwoer me dat ik de verkeerde boeken had gelezen en ik zei hem dat die verkeerde boeken dan de Koran en de Soenna waren. Ik zei hem dat de leer van de islam in alle wezenlijke kenmerken hetzelfde is als het nazistische Hitlerianisme uit Mofrika en ik begon die kenmerken op te sommen: “Jodenhaat, expansieve oorlogszucht inclusief Blut-und-Boden . . . . . .” Toen ik aankwam bij “Führerprinzip” en de eigenschappen van de Profeet Mohammed begon op te sommen – massamoordenaar, sluipmoordenaar, slavenhaler, pedofiel, harembezitter – werd de baardreus echt kwaad. Zijn Nederlands was gebrekkig en zijn emotie verhoogde zijn begrijpelijkheid niet, maar hij vertelde me dat als ik zijn huis dat soort dingen zou zeggen, hij me zou vermoorden. Precies dus wat ik hem aan het uitleggen was: de islam is een moordenaars-ideologie.

We dreven langzaam uit elkaar en gingen over tot elkaar vijandig beschreeuwen. En toen werd het Grote Dictum van Benno Barnard weer eens bewaarheid: “In antisemieten hoef je maar met een theelepeltje te roeren en de Jodenhaat komt boven.” De moslimische baardreus brulde herhaaldelijk in een paar varianten ongeveer dit:

“Wacht maar tot je dood bent en voor Allah staat. Dan zal je weten wat het is dat je een Jood bent!”

Dat is dan een vermoedelijk Pakistaans-islamitische baardreus. Maar what about een leuke wat oudere Marokkaanse moslim die erg lijkt op de creatie van dat ueberbeschaafde Turkje van Kees van Kooten? Ik kwam hem tegen – tsja, ik kan er niks aan doen – een week geleden op de terugweg van mijn training op de trimbaan van het Amsterdamse stadspark. Het was ter hoogte van een hangplek van Marokkaanse jongeren. Ik wees de leuke wat oudere Marokkaanse moslim op de teksten die rond die hangplek op de muren gegraffitied waren en die allemaal neerkwamen op de vaststelling dat Mocro’s superieur zijn en dat “Tata’s” (autochtone Nederlanders) gehaat moeten worden en inferieur zijn. Hij zei: “Zo zijn we niet allemaal! Zo is de islam niet! Wat in Parijs gebeurd is . . . .” Enzovoort.

En ik antwoordde hem: wat in Parijs bij Charlie Hebdo gebeurd is en óók wat Islamitische Staat in Irak en Syrië en Libië doet, is precies volgens de voorschriften van de Koran en het voorbeeld van Mohammed. En ik hield voor de leuke wat oudere Marokkaanse moslim een betoogje dat ongeveer hetzelfde behelsde als dat ik vanmorgen voor de Pakistaanse baardreus hield. De leuke wat oudere Marokkaans moslim was perplex en ik bood hem aan de bewijzen in zijn brievenbus te bezorgen, want we stonden vlak voor zijn Amsterdamse huis te praten. Dat vond hij een goed idee. Kom maar op met die bewijzenI Gisteren, woensdag 13 mei 2015, zag ik hem zijn voordeur ingaan en ik riep: “Hoi, buurman, ik had je beloofd wat tekst in je brievenbus te doen, maar ik heb nog geen tijd gehad.!”

Hij schoot schielijk zijn voordeur in onder de uitroep: “Nee, nee, nee! Wil niet!”

Dit zijn duidelijk 2 soorten moslims – de leuke wat oudere Marokkaanse moslim en die vermoedelijk Pakistaanse salafistische baardreus – maar ik ben ben bang dat als puntje bij paaltje komt en de stront de draaiende ventilator raakt, ze allebei in hetzelfde kamp zullen zijn.
______________

*** Wikipedia:

“In een persbericht gaf Geldersch Landschap aan dat enkele allochtonen in gesprekken met de stichting wAarde hadden aangegeven dat ze mogelijkheden misten om in de Nederlandse natuur eetbare noten, vruchten, bessen en paddenstoelen te plukken of te verzamelen. De Pluk-de-Dag-picknick zou een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement moeten worden. Het dagblad De Telegraaf publiceerde op 6 april 2004 als eerste over het idee. Hoewel in het artikel zelf werd vermeld dat het om bossen ging waarin zowel allochtonen als autochtonen welkom zouden zijn – de stichting wAarde noemde dit “multiculturele waardering van natuur en milieu” – kopte de krant: “Smulbos speciaal voor allochtonen.”

________________

Dit stuk is doorgeplaatst op E. J. Bron

Advertenties