"Van Rossem" van GeenStijl en die dingens van Burgerforum kom hoe heet-ie nou ook weer?

“Van Rossem” (links) van GeenStijl en die dinges van Burgerforum kom hoe heet-ie nou ook al weer?

Ik ben wel eens zoooooooooboos geworden op Bart Nijman, de “Van Rossem” van GeenStijl, dat ik geheel contra mijn serene karakter op hem heb gereageerd onder de titel:

“Als ik die Van Rossem van GeenStijl in een Amsterdamse straat tegenkom, hoek ik zijn tyfus-kop van zijn ratten-romp”

Ik heb later een spijtbetuiging bij dat gewelddadige scheldstuk geschreven. Ga maar kijken. Mijn verontschuldiging is dat het kwam omdat “Van Rossem” de SS-ers en de Joden op gelijke morele hoogte plaatste omdat de Joden van Israël zich nu wél tegen de nazi’s van Hamas verdedigen. Hij voegde zich dus in het wereldkoor van Jodenhaters en dwazen die blijkbaar niet beter willen weten. En het werd me echt even teveel.

Er is nóg een verontschuldiging: ik ben vaak grof omdat anders mijn hart uit elkaar barst, maar het is ook functioneel, want dan word ik althans gelezen. Het is heel simpel: als ik netjes blijf word mijn weblog nagenoeg NIET gelezen en als ik – al argumenterend! –  het links-islamitische machtsconglomeraat matig tot grof de tyfus scheld word ik WEL gelezen.

Bijna altijd heeft het op de linkse gekken geen enkel meetbaar effect, want ze reageren dan gewoon niet op je onder het motto “die tóóóón!”. Je hebt dus de keus tussen niet gehoord worden en gezeik over de toon. Maar bij “Van Rossem” heb ik het idee dat er iets is gaan schuiven. Want in een alleráárdigst stuk over D66 heeft hij ook nog een alleráárdigste alinea over Israël:

“Meer in lijn met de Palestijnenvrienden van de Arbeid was de aangenomen motie om het EU associatieverdrag met Israël op te schorten. Iets met het woestijnvinexbeleid dat Jeruzalem hanteert en waar de D66-Jugend het mee oneens is. Supergrappig dat D66 wel ijvert voor een associatieverdrag met Oekraïne, een oligarchisch oorlogsland dat zó corrupt is dat zelfs hun eigen onkreukbare partijleider er niet heen kan vliegen zonder met een bonnetjesschandaaltje in zijn slangenlederen koffer terug te keren, maar dat de partijjeugd tegelijkertijd een baken van licht in een verder duister Midden-Oosten op de trein wil zetten omdat een paar Israëlische huisjes niet binnen de kaders van hun morele kadastrale kaart passen. Dergelijk huichelachtig gedrag kun je niet anders interpreteren dan als een handreiking naar de moslimstem. Het is dat, of latent antisemitisme. Kies maar. [Mijn (blauwe) vet]

By the way & á propos: Die recente foto van “Van Rossem”, genomen op de tribune van de Tweede Kamer, heeft mij op de gedachte gebracht dat zijn bijnaam gekozen zou kunnen zijn omdat Bart Nijman op de echte Maarten Van Rossem lijkt, die trouwens een algemene mega-idioot en een Israël-basher is.

En laat ik nou Bart Nijman ook nog eens levend voor de camera gevonden hebben! Hier is hij als niet-vatbare voor de Oranje-voetbalkoorts in 2010.

____________

