Een recente foto van de grasvelden. Kan er nou niemand eens een paar foto's maken van die  die zware ijzeren platen die erop zijn geflikker? Zelf fotografeer ik niet. Nee, ik heb ook geen mobieltje met die functie. En bovendien zou ik dan weer iemand moeten charteren die dat dan weer op mijn computer kan zetten. dan weer iemand char

Een recente foto van de grasvelden. Kan er nou niemand eens een paar foto’s maken van die zware ijzeren platen die erop zijn geflikkerd? Zelf fotografeer ik niet. Nee, ik heb ook geen mobieltje met die functie. En bovendien zou ik dan weer iemand moeten charteren die dat dan weer op mijn computer kan zetten.

Ik had koningsdag gevierd met het schrijven van een empathisch stukje over het tedere gebruik van het Oosterpark in Amsterdam door de Federatie van Nederlandse Vakverenigingen onder de gevoelige titel

Ton Heerts en Linda Vermeulen van de FNV zijn terroristen die ge-executeerd moeten worden

Maar ik realiseer me vandaag dat ik eigenlijk de naam “Oosterpark” in die titel had moeten opnemen.

Enfin, wat ik te zeggen heb, vindt u onder bovenstaande link.

En hieronder een paar fotootjes die ik gevonden heb via twitter hash-tag Oosterpark, MAAR ZIE VOORAL OOK (update!) onderaan dit stuk een reeks foto’s gemaakt op zaterdag 30 april in het Oosterpark door Mark van Dongen van “Red de Bomen in het Oosterpark“.

UPDATE 30 april: mooie éérste alinea van een stukkie op GeenStijl van Zentgraaff, maar hier citeren we de láátse alinea die ook mooi is:

“De FNV gaat bovendien het Amsterdamse Oosterpark slopen met het feestgedruis. Het park is nog herstellende van een overstroming en er ligt nieuw gras, maar in deze kwetsbare fase mogen er geen festivals worden georganiseerd. Daarom noemt de FNV het een “manifestatie”, maar kijkt u naar het plaatje van het podium hierboven en u weet dat dat onzin is. Vroeger, toen er nog echte arbeiders woonden in Damsko in plaats van moeilijke brillen in bazelberoepen, toen waren dat soort parken er juist tot heil en welbevinden van de arbeidende klasse, maar ook dat wordt nu gesloopt door de FNV. Met medewerking van de Gemeente Amsterdam, die blijkbaar de linkse buddies van de vakbond belangrijker vindt dan de staat van de eigen open ruimte. Over je eigen grass roots vertrappen gesproken.”

Oosterpark opbouw staketsels

Oosterpark opbouw staketsels 2

_________________

