bromsnor

De wijkagent kwam deze vrijdagmiddag even langs. Er was aangifte tegen mij gedaan vanuit “Den Haag”. Oh?

Het bleek de FNV te zijn die dacht dat ik zelf in de praktijk zou gaan brengen wat ik had geschreven onder de titel “Ton Heerts en Linda Vermeulen van de FNV zijn terroristen die ge-executeerd moeten worden”. Dachten ze dat werkelijk? Ik denk het niet. Iedereen die van de inhoud kennis neemt en die een minimum aan intellect bezit, begrijpt meteen dat het hier een over-the-top-stukkie betreft dat bedoeld was, ten eerste, om mijn hart te luchten en ten tweede om de aandacht te trekken. Want als ik een beleefd stukje protest had aangetekend op mijn marginale weblogje tegen de vernielingen die de FNV aan het aanrichten is in mijn het Amsterdame Oosterpark, dan hadden ze daarginds in den Haag  bij de FNV niet eens geluisterd.

En als ze daar bij de FNV, waar ze wel élf persvoorlichters hebben, er nu eentje voor een half uurtje hadden vrij gemaakt om mijn website te bekijken, dan zou het toch al helemaal duidelijk hebben moeten wezen. Maar nee: onder het mom van “we leven in rare tijden” leefden ze hun rancune uit en gingen officieel aangifte doen. Kinderachtig zootje.

Mijn neiging tot het literair-polemisch inzetten van mijn gewelddadige neigingen, is misschien onbegrijpelijk voor goede mensen die helemaal geen enkele neiging tot moord respectievelijk massamoord hebben: en dat zijn bijna alle mensen behalve die paar slechteriken zoals ik: lees de geschiedenisboeken er maar op na. Maar ik gebruik mijn uitzonderlijke hang naar mensvernietiging graag om mijn punt duidelijk te maken. Is het toch nog ergens goed voor.

Zo slaagde ik er ooit in om 30.000 views te genereren voor een betoogje over de gruwel waarvoor de boerka staat door te schrijven dat ik hoopte dat “de executie van de nazislamitische hoeren Femke Halsema, Jolande Sap, Karin Dekker, Ineke van Gent en Claudia de Breij verloopt als die van . . . . . .” Ja, ik schijn iets met executies te hebben. Ga eens lezen, zou ik zeggen.

En nu word ik waarschijnlijk binnenkort voorgeleid aan de rechter-commissaris. Of zoiets. En die gaat me minimaal adviseren om zulke grove dingen niet meer te schrijven. Maar ik zal hem of haar dan moeten bekennen dat ik met mijn 70 jaar met steeds meer overgave de geestelijk incontinente bejaarde speel, of aan het worden ben. Ik heb vrolijke last van geriatrotische ontremmings-verschijnselen. En dus zal ik de rechter-commissaris niks kunnen garanderen. Maar ik denk wel dat-ie toch gerustgesteld zal zijn, net als de wijkagent die na een genoeglijk gesprek na 20 minuten mijn woning weer verliet.

En nu ik mijn stukkie nog eens bekijk: ik had misschien geen screenshot van de voorlichtingspagina van de FNV erbij moeten zetten, want dat screenshot bevatte het portret met gegevens van persvoorlichtster Linda Vermeulen. Dat is misschien best wel een beetje intimiderend als je dom genoeg bent om het serieus op te vatten. Nou, dat vervangen we dan door een mooie andere sfeerfoto.

Zie vooral ook onderaan dit stuk een reeks foto’s gemaakt op zaterdag 30 april in het Oosterpark door Mark van Dongen van “Red de Bomen in het Oosterpark“.

UPDATE 30 april: mooie éérste alinea van een stukkie op GeenStijl van Zentgraaff, maar hier citeren we de láátse alinea die ook mooi is:

“De FNV gaat bovendien het Amsterdamse Oosterpark slopen met het feestgedruis. Het park is nog herstellende van een overstroming en er ligt nieuw gras, maar in deze kwetsbare fase mogen er geen festivals worden georganiseerd. Daarom noemt de FNV het een “manifestatie”, maar kijkt u naar het plaatje van het podium hierboven en u weet dat dat onzin is. Vroeger, toen er nog echte arbeiders woonden in Damsko in plaats van moeilijke brillen in bazelberoepen, toen waren dat soort parken er juist tot heil en welbevinden van de arbeidende klasse, maar ook dat wordt nu gesloopt door de FNV. Met medewerking van de Gemeente Amsterdam, die blijkbaar de linkse buddies van de vakbond belangrijker vindt dan de staat van de eigen open ruimte. Over je eigen grass roots vertrappen gesproken.”

_______________

