Ik heb geen tijd gehad maar Van Rossem van GeenStijl heeft maandagavond 2 mei 2016 wél gekeken naar Pauw:

BNN maakt docu over Jodenhaat: wat er daarna bij Pauw gebeurt, zal niemand verbazen

“Na het neerzetten van een somber beeld, gaan Harm Edens, dat Greenpeace-meisje, Filemon zelf en ook Jeroen Pauw toch proberen om het antisemitisme weg te masseren met dooddoeners als ‘wat maakt het uit wat hun afkomst is’ (antwoord: alles, als die afkomst zo ontzettend bepalend is voor hun denkbeelden) en ‘moslimhaat neemt ook toe’, waarmee de (groeiende) verbale kritiek op een onverlichte religie weer eens gelijkgesteld wordt aan endemisch, aanhoudend én fysiek antisemitisme in de islamitische cultuur.”

Daar is-ie weer! Kritiek op de nazistische ideologie die islam heet wordt “moslimhaat” genoemd, waardoor het hetzelfde klinkt als “Jodenhaat”. Maar het is niet hetzelfde. Haat jegens de nazislam IS HET TEGENOVERGESTELDE van Jodenhaat. Wie de islam haat, is een fatsoenlijk mens en staat aan de goede kant. De islamschoonpraters zijn de collaborateurs.

Ik heb ‘m al zeker tien keer geciteerd, maar ik blijft het herhalen net zolang als het nodig is.

Kees Beekmans was vroeger Volkskrant-journalist, maar raakte dermate bewogen door het gruwelijke lot van de allochtone jeugd in Nederland dat hij leraar werd op een VMBO. Vervolgens ging hij in Marokko wonen en trouwde een Marokkaanse vrouw. Bepaald geen bevooroordeelde “racist”, deze Beekmans.

Beekmans schreef in “de Groene” van 13 oktober 2006:

“Het is beter met Marokkanen geen gesprek over Joden te beginnen, want de doorsnee Marokkaan moet niets van Joden hebben. Ik ben een paar keer tegen wil en dank in zo’n gesprek verzeild geraakt en dan zie je iemand van wie je dacht dat-ie een redelijk man was veranderen in een paranoïde krankzinnige. In Israël eten de Joden Palestijnse baby’s! Ze hebben Jezus (Issa) verraden want ze hebben gekozen voor de weg van de sjeitan, de duivel. Bush doet alles wat de Joden zeggen. Et cetera.”

Rudi Rotthier nog maar een keer?

“Het gigantische vermogen om de schuld niet bij zichzelf te zoeken, het gebrek aan zelfkritiek. ( . . .) Wat ik niet voor mogelijk hield is gebeurd: zeven maanden in moslimgebied hebben mijn sympathie voor Israël hersteld. ( . . .) Ik heb zeker geen dag rondgelopen zonder te horen dat Hitler gelijk had, dat Israël moet verdwijnen, dat joden verantwoordelijk waren voor 11 september. Ik begrijp nu beter hoe de Israëliërs zich bedreigd voelen in die haatdragende mensenzee.” (Rudi Rotthier in Trouw van 2 maart 2004 over zijn boek “De Koranroute”)

Misschien moest er ook nog maar eens gewezen worden op die Turkse ginger die model kan staan voor nagenoeg álle moslims en die hier vertelt dat hij Joden gewoon haat. Ga maar bij GeenStijl kijkluisteren op 40 seconden.

Gingerturk: “Met wat Hitler met de Joden heeft gedaan wel tevreden, moet ik eerlijk zeggen. Hitler heeft gezegd ooit gaat de dag komen dat jullie mij gelijk geven dat ik alle Joden heb vermoord. En die dag gáát komen!”

Interviewer: “Maar Hitler vermoordde vrouwen en kinderen.”

Gingerturk: “Nou dus? Prima!”

___________________

