Is het zó erg geweest dat je het niet eens kan citeren? Je zou bijna gaan denken dat het ANC haar een brandende auto-band om de nek heeft gehangen.

Is het zó erg geweest dat je het niet eens kan citeren? Je zou bijna gaan denken dat ANC-aanhangers toetsenbord-hooligans haar een brandende auto-band om de nek hebben gehangen.

Toetsenbordhooligans maken van Nederland nog geen racistisch land, zegt Afshin Ellian in Elsevier. Gelukkig ben ik geen toetsenbordhoeligun maar een nobele toetsenbordgoearieljeero en eigenlijk Simon Carmiggelts “meisje op het perron”. Ik zet mijn diepzwarte moslimnegers uitsluitend in voor de goede strijd. Maar ik zou zo langzamerhand wel eens willen horen wat die “toetsenbordhooligans” nou eigenlijk tegen Simons hebben geroepen, want ik zie nergens een voorbeeld van zo’n gruwelijkheid geciteerd. Is het zó erg geweest dat je het niet eens kan citeren? Je zou bijna gaan denken dat het ANC haar een brandende auto-band om de nek heeft gehangen.

Ellian maakt wel een mooi en helder punt: we moeten door het mensonterende gruwelracisme jegens Sylvana Simons niet gaan denken dat DENK een koosjer partijtje is. Dat ben ik met hem eens, want zoals ik eerder opmerkte: “Kuzu van Denk is een stompzinnige antisemitische Turk”. Voorts vroeg ik mij onder het portret van die Kuzu het volgende af:

“Een vraag in het kader van de nieuwe anti-racisme-rage: stel je vindt dat iemand een fascistische rotkop heeft. Mag je zo iemand dan een stompzinnige antisemitische Turk noemen? Gesteld natuurlijk dat iemand óók nog Turk is en je hem een antisemiet en stompzinnig vindt.”

Ik hoop niet dat Ellian mij op grond van zo’n passage bij de toetsenbordhooligans indeelt, want ik zei over die Kuzu ook nog: “Ik ben bang dat deze rotzak met zijn rancune-partij nog een hoop schade gaat aanrichten.”

Enfin, dit is wat Ellian over DENK meldt, het nazislamitische partijtje waaraan Simons kleur gaat geven:

“Wat met Sylvana Simons gebeurde, is onaanvaardbaar. Maar daaruit moeten we vooral ook niet afleiden dat de partij DENK, die zich gedraagt als filiaal van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, een bolwerk van antiracisme is. Een partij die de genocide op weerloze Armeniërs niet erkent, een partij die de onderdrukking van Koerden, journalisten en andere dissidenten in Turkije niet veroordeelt, een partij die de willekeurige aanhouding van een Nederlandse opiniemaker niet veroordeelt, staat de facto aan de kant van een mensenrechtenschender, namelijk het Turkse regime.”

Dat is braaf gezegd. En dat kan Ellian zich permitteren, want die heeft een podium van waaraf hij tóch wel gehoord wordt. Wij van de “social media”, het voetvolk in de strijd, moeten wel eens een provocatietje inzetten om gehoord te worden. Als internetkrotbewoner heb je de keuze tussen een brave toon en níét gehoord worden en scheldschreeuwen en wél gehoord worden, waarna er uiteraard alleen gezeik over “de toon” volgt. Zoals ik eerder zeide in mijn stuk “Evelien Gans is een Joodse nazi-hoer met een Stockholmsyndroom” “Domme gans Evelien Gans: hoe trek ik de aandacht van een koppige ezel?”:

Soms zing ik het zacht voor me uit op straat:
‘De tóón, de tóón, de tóón van het debat

Och sodemieter toch in je politiek-correcte gat
met die toon, die toon, die toon van het debat!’

En in dit stuk “Evelien is een domme Gans en kosmisch arrogant” kan men erachter komen waarom ik zó woedend was dat ik in eerste instantie onder die doorgestreepte titel wou publiceren. De titel van háár stuk – in de NRC natuurlijk, waar anders? – dat ik fileerde was “De strijd tegen het antisemitisme is verworden tot ideologie tegen moslims”. Ik krijg er nu nóg braakneigingen van.

Je hebt als fatsoenlijke islamcriticus & Israëlverdediger de keus tussen twee mogelijkheden: 1) je slaat een redelijke toon aan en de politiek-correcte mandarijnen luisteren niet, 2) je begint te schelden en de mandarijnen luisteren misschien, maar dan beginnen ze over de toon, de toon, de toon van het debat.

En dan nog eens wat: er worden in de mainstream-media ongelooflijk smerige dingen gezegd, zonder dat er een onvertogen woord valt. Laat dat maar over aan het linkse, gesubsidieerde, Orwelliaanse zelfverheffingsneurotenmachtsconglomeraat. In mijn stuk “Dolle homo-hond Bas Heijne schuilt Hamas-gemäss in de kleinburgerlijke ethiek” schreef ik:

“Waar wilde ik eigenlijk naar toe? Oh ja.  Men ziet in het bovenstaande dat er hier en daar een onvertogen woordje valt. Dat valt er in de column van Basje Priemoogje niet. Toch is het daar dat de echte vuiligheid te vinden is.  Het is de tactiek van Hamas. Zoals Hamas een beetje at random met raketten zit te moorden, verscholen tussen de eigen vrouwen en kinderen, die met graagte opgeofferd worden en als fetisj dienen om schreeuwend in een doodskist omhoog gehouden te worden voor de internationale camera’s, zo verschuilt Basje  zich in het kleinburgerlijk fatsoen. Smeriger, onderkruiperig-fascistischer en  krypto-nazi-achtiger dan Basje hebben we niet. Maar toch  valt er in zijn teksten geen onvertogen woord.  Dat is het knappe eraan. Dat is wat je hem moet nageven. Eens kijken of de kleine rat, de foute nicht met de hakenkruis-oogjes, nog gaat klagen nu hij echt aangepakt wordt. Klaag me aan, Bas! Kleinburgerlijke nazi-homo! Ga naar Iran, klootzak en laat je ophangen aan een hijskraan!”

Ik neem aan dat Ellian dit onder het toetsenbordhooliganisme rubriceert. Maar ik ben toch blij dat ik het zo opgeschreven heb. En als “we” het linkse, gesubsidieerde, Orwelliaanse zelfverheffingsneurotenmachtsconglomeraat niet gauw kapot krijgen, komt er een oorlog van. Ook daar is mijn toon voor bedoeld: als waarschuwing.

ZUID AFRIKA AUTOBANDEN

______________

