RAMADAN NIEUWSTREND EENVANDAAG

(Door Elise Steilberg voor OpinieZ)

Applaus voor de ramadan! Zo kondigt de presentator van EenVandaag een bericht in de rubriek Nieuwstrend aan. De campagne #giveitup4ramadan wordt hier voorgesteld als ‘een social media actie die oproept tot verbinding en tegen radicalisering’. Dat dit initiatief in zijn geheel door het ministerie van Veiligheid en Justitie is opgezet en gefinancierd, meldt EenVandaag niet.

Een nieuwstrend is #giveitup4ramadan, met een eigen website en gelanceerd op meerdere platforms, ook helemaal niet. Drie dagen na de lancering heeft de Facebookpagina nog maar net 3000+ likes, zijn er net vijftig volgers op Twitter en wordt de hashtag ongeveer tien keer per dag gebruikt, de helft van de keren door mensen die er hilarisch de draak mee steken.

Na het tonen van de campagnevideo wordt Omar Ramadan, de directeur van Radar Advies kort geïnterviewd. Hij wordt voorgesteld als radicaliserings-expert. De presentator vertelt daarbij niets  . . . . . . . .

Lees verder op OpinieZ >>>

Twee tips: 1) Klik vooral de link aan onder “kondigt” in de eerste regel bovenaan, dan zie je hoe blij en positief de ramadan in de “nieuwstrend” van EenVandaag wordt benaderd en ook overal in het Westen – Amerika, Duitsland, Canada – hysterisch wordt gedaan over die fijne moslims die zo’n heerlijke bevolkingsgroep vormen die je nóóit genoeg kan knuffelen’. 2) Lees ook mijn eigen bijdrage over dit fenomeen, die ook best aardig was.

________________

Advertenties