RUTTE VERKNEUKEL-LACHIk verkeer soms in de hoogste kringen en dus ken ik een jongedame die op een feestje was met prumjee Mark Rutte. Zij stelde in haar borrelend groepje de vraag: “Wie is hier eigenlijk vóór Israël?” Dat deed ze een beetje luid. Rutte, die in een belendend groepje stond en wel met de rug naar de spreekster toe, maakte een enthousiast draai-sprongetje, keek de vragenstelster in het aangelaat en riep met hartstocht: “Ik hou zeer van Israël!”

Ik heb gisteravond slechts een paar flarden van “Zomerse Zendtijd voor Politieke Partijen” gezien, maar als ik de samenvatting bij GeenStijl mag geloven – hier en hier – dan zijn Israël en de islam niet ter sprake geweest. Als die twee heetsten aller politieke hangijzers uit de weg zijn gegaan, dan weet je het zeker: dit was een door VVD-strategen zorgvuldig uitgekiende koestering van het imago van de Redelijke-Lieve-Jongen-Die-Als-Het-Nodig-Is-Toch-Stevig-Kan-Zijn.

Maar stevig is Mark Rutte vooral in 100% waanzinnige uitspraken over de nazislam en overigens heb ik ook in het algemeen uitgelegd dat Mark Rutte onder dat masker van volstrekte gemoedsrust en vleesgeworden redelijkheid zowel gewoon getikt alsook incompetent is.

Ik citeer uit een paar van de wekelijkse vrijdag-tv-momenten van de MinPres:

 “De angst van veel mensen – die voel ik zelf, die ik voel ik in mijn familie en in mijn omgeving –  is dat door de komst van grote groepen mensen uit het buitenland  . . . en dat is niet, let op, anti-islamitisch! Helemaal niet ! Er zijn maar heel weinig mensen tegen een gelóof! De overgrote meerderheid van de mensen hééft díé emotie helemáál niet!”

De PVV heeft “op een erg onsmakelijke wijze nationale symbolen, waaronder de vlag, maar ook weer de islam in een kwaad daglicht gesteld”.
Dit gaat dus over een van de absolute helle-holen van de islam: Saoedie-Arabië.

Over de mogelijkheid de problemen met de Saoedies op te lossen:
‘Ik heb altijd groot vertrouwen in het redelijke gesprek met redelijke mensen’.
Ja, Islam & Redelijkheid: een onafscheidelijk paar!

Nog een kwootje: ‘Saoedie-Arabie en Nederland hebben al heel lang heel hechte banden, dus ik heb goede verwachtingen dat het mogelijk is deze plooi glad te strijken.’

Je zit naar de publieke omroep te kijken en je beseft weer scherp dat je in een gekkenhuis leeft en dat je door bavianen wordt geregeerd.

Die geestelijk net zo corrupte interviewer en Iran-propagandist Erdbrink zat dus ook in het complot van zwijgen over islam en Israël.

Begin dit jaar aan tafel bij Pauw presteerde Erdbrink het om Westers cartoons over de “Profeet Mohammed” moreel equivalent te stellen met Iraanse cartoons over Anne Frank en de Holocaust. Dat was van de Iraanse kant gewoon “terugpesterij” zei hij. Waarmee hij dus cartoons over een Jodenhatende massamoordenaar in wiens naam honderden miljoenen “ongelovigen” vermoord zijn, gelijk stelde met  “cartoons” over een door de nazi’s vermoord Jodenkind.

Ik zal nog even letterlijk citeren wat Erdbrink  zei:

“Tsja, daarom zeg ik, onze vrijheden hebben óók grenzen natuurlijk, wij hebben óók taboes. En ja, ik . . .  het maakt mij niet uit wie wát zegt en iedereen mag zeggen wat-ie wil enne . . . . maar . . . . dat is terugpesterij. En díé mensen zeggen dan van ja, cónstant onze profeet die wordt beledigd. . . . nou, wij hebben twijfels bij jullie Holocaust. Lekker Pûh!”

Lekker Pûh!

Zullen we het naaien-van-de-tv-kijker gisteravond dan ook maar zo samenvatten?

RUTTE JOVIALE HANDOPSTEEK

____________________

 

 

 

 

