bejaarde-radicaal-2

Ik, bejaarde Radikalinski met een verbaal incontinentie-probleem, heb al vaak aandacht besteed aan de geniale jongeheer Baudet. Bijvoorbeeld in mijn stukkie van 2013 “Thierry Baudet is al een gearriveerd ventje geworden”. Ik was toen op uitnodiging van een goede bekende van Baudet op de boekpresentatie van zijn “Oikofobie”:

Het is een knappe jongen de jongeheer Baudet in zijn stemmig fijnstreepjescostuum met zwarte schoenen.
Geen gele schoenen en dat is goed.
Hij begroet mij.
“En u bent?”
“Ik ben op indirecte uitnodiging. Namelijk van Mister X. Dat is toch wel goed? Die kent u toch?”

“Ah ja, die ken ik heel goed. Maar u zelf . . . . .?”
Ik heb een zin ingestudeerd, die ik uitspreek:
“Ik ben een gemarginaliseerde Radikalinski die op obscure websites schrijft.”
“Oh. Juist. Ja. Eh . . . . dat weet ik niet.”
Hij bedoelt: dat wil ik niet weten en daar ga ik niet op in.
Thierry Baudet is al een gearriveerd ventje geworden.

Onder het portret van Baudet dat mijn stukje sierde had ik als onderschrift gezet:

“De knappe, slanke, intelligente, succesvolle, jonge en beminnelijke Thierry Baudet heeft zich nóg weer populairder gemaakt met alweer een nieuw geniaal boek dat precies rebels genoeg is.”

Het probleem met mij is natuurlijk dat ik al heel lang alle grenzen van de rebelsigheid aan het doorbreken ben. Ik lijk wel de opvolger van Theo van Gogh, maar dan veel minder briljant en lang niet zo intellectualistisch als hij. En nu ben ik, die afgelopen vrijdag nog een invectiefje produceerde met de titel “Nazistische tiefushoer Connie Palmen noemt Brigitte Bardot een fascistisch kreng”, lid geworden van Baudets “Burgerforum”. Zou ik niet geroyeerd moeten worden? Enfin, maakt niet uit, want ook zeikerds die lijden aan morele incongruentie kunnen objectieve bondgenoten zijn in wat Hans Jansen altijd noemde “De Goede Strijd”. Dus bij deze maak ik reclame dan wel antireclame – al naar gelang uw netjesheidscriteria –voor de beginselverklaring van Het Forum voor Democratie. Ga dan lezen!

bejaarde-radicaal

_____________

