zee-machteld-2

Je hebt de “jihad van de vrouwen”: moslima’s die méér kinderen baren dan “ongelovige” vrouwen. En de sharia-jihad zorgt ervoor dat die moslima’s binnen het islamitische getto blijven. Maar nu hebben “wij” er een anti-sharia-jihad-strijdster bij. Naast Bat Ye’Or, Brigitte Bardot, Pamela Geller, Brigitte Gabriel, Machteld Allan, Nahed Selim, Nonie Darwish, Ayaan Hirsi Ali en ga zo maar door hebben we nu ook Machteld Zee.

Of eigenlijk hadden we die al, want begin 2014 heb ik twee keer aandacht aan haar besteed onder de titels “Hoezee voor Machteld Zee!”  en “Islamisering? Wâdan?” Na dik anderhalf jaar heeft ze nu haar proefschrift af, zo lees ik bij GeenStijl. Wat ze al veel langer beweerde over de sharia-rechtbanken, heeft ze nu dus verder onderbouwd en uitgewerkt. Ze heeft een interview in het Algemeen Dagblad. Twee citaten:

,,Ik ontdekte een compleet rechtssysteem – veel gesystematiseerder dan ik had verwacht – dat in strijd is met onze seculiere wetgeving. Veel moslimvrouwen zitten vast in een religieus huwelijk omdat hun omgeving een scheiding voor de staat niet voldoende vindt. Voor deze moslims is het shariahuwelijk veel belangrijker. Die vrouwen moeten aan een shariarechter of een imam vragen hun huwelijk te ontbinden, bijvoorbeeld omdat hun man hen mishandelt. Ook Nederlandse moslima’s reizen naar die rechtbanken in Engeland. Dat is een parallelle samenleving. Ik verzet me daartegen omdat die praktijk indruist tegen de rechten van vrouwen.”

,,De auteurs die ik bestudeerde stonden meest welwillend tegenover die shariaraden. Maar wat bleek? Geen van hen was ooit bij zo’n zitting geweest. Ja, dan weet je dus niet wat zich daar afspeelt. Nu vragen ze mij: ‘Vertel eens’. Vrouwen worden door die rechters aangeraden polygamie te accepteren en bij huiselijk geweld geen aangifte te doen, kinderen worden aan een gewelddadige vader toegewezen. Ik heb wel de indruk dat, nu dit bekend is, het debat kantelt. Ik hoor de voorstanders van shariarechtbanken nauwelijks meer.”

Wat de populist in de straat allang wist, zou, nu het academisch onderbouwd is, ook langzaam tot de feitenresistente D66-hersens van de gemiddelde SP-er, GroenLinkser en PvdA-er moeten gaan doordringen.

UPDATE 5 OKTOBER 2016:

“Spartacus” van GeenStijl heeft even in het linkse twitter-riool gekeken en de drek uitgespreid in een kollumpje: “Linkse academici plegen eerwraak op Machteld Zee“. Jezus-Christus, wat is het toch ziek tuig!

UPDATE 8 OKTOBER 2016:

Zelf lees ik de stukken uit de bladen van het Orwelliaanse zelfverheffingsneurotenmachtsconglomeraat niet meer, maar dat heeft “Spartacus” van GeenStijl gelukkig voor me gedaan. Peter Middendorp “chef Toegestane Meningen bij de Volkskrant” heeft blijkbaar na de linkse twitterdrek die Spartacus gisteren al gedienstig verzamelde en  over een column uitspreidde, in de krant van vandaag nog eens de Boldootwagen over Machteld Zee geleegd en zich daarbij onsterfelijk belachelijk gemaakt:

“Een giftig stuk tekst met ad hominem [ad feminam!] sneren waarin hij het feitelijke probleem – een bestaand parallel rechtssysteem waar vrouwen de helft waard zijn – uit de wind houdt, terwijl hij karaktermoord pleegt op diens [het rechtssysteems] critici.”

“Ten eerste zet hij zichzelf gewoon onnoemelijk voor lul door te beweren dat Zee ‘Net als in haar boek ( . . .) geen voorbeelden bij haar beweringen ( . . .) leverde.’ (. . .) Peter, als je het boek dat je hier op de brandstapel gooit zowaar in handen gehad zou hebben, en pagina 104 – 139 gelezen zou hebben, zou je weten dat je gewoon zit te liegen. Dit is gewoon werkelijk het meest gênante stuk tekst dat de Volkskrant in tijden heeft afgedrukt. Plaatsvervangende schaamte voelen we, en medelijden omdat je je hier gewoon niet meer uit kunt lullen.”

“Maar de overkoepelende vraag is natuurlijk, wat drijft een volwassen man (en zijn hoofdredactie) om zo’n leugenachtig stuk, waarmee hij wist dat hij zichzelf zo ongekend voor lul zou zetten, af te willen laten drukken? De morele verhevenheid in die kringen is zo visceraal en verankerd, dat men het gevoel heeft overal mee weg te komen. Valt iemand buiten de deugboot, dan is alles geoorloofd, hoe aantoonbaar leugenachtig ook.”

Update 10 oktober 2016:

Lezon! Power speech dr. Jolande Withuis bij boekpresentatie Machteld Zee

Update 15 oktober 2016:

De Volkskrant is een antisemitisch en nazislamofiel vod dat ik nooit meer lees, maar wel mee heb afgerekend. Onder andere in deze artikelen:

Philippe Remarque en zijn hele Volkskrant-redactie: allemaal antisemieten

Akbar Ahmed: de Volkskrant als cultureel Auschwitz

Ik beperk me tegenwoordig veelal tot de tv-kritiek. Maar ik ben wel blij dat “Spartacus” van GeenStijl het nog steeds kan opbrengen om de collaboratie in de “Azaanbode”, zoals hij de Volkskrant noemt, bloot te leggen. Mij ontgaat overigens de diepere zin van de benaming “Azaanbode”. Ik weet wel dat sommigen de Volkskrant betitelen als “Azijnbode”, maar  . . . . . . enfin, u begrijpt wat ik bedoel.

Hoe dan ook LEZEN!!! >>>

_______________

