Sjoerd de Jong, NRC-ombudsman

Sjoerd de Jong, NRC-ombudsman

(Door Ratna Pelle)

Beste Sjoerd de Jong,

Ik volg al een tijdje met enige verbazing de berichtgeving in NRC Handelsblad over Israël. Verbazing over de enorme focus op dit land en alles wat het fout doet of zou doen. Verbazing over het loslaten van belangrijke journalistieke basisprincipes zoals hoor en wederhoor, checken van feiten bij verschillende bronnen en het geven van alle relevante informatie om mij als lezer een goed beeld van de zaak te kunnen vormen.

Maar bovenal misschien nog wel verbazing over de partijdigheid van de NRC en het vermengen van feiten en visie. U mag als krant uiteraard van mening zijn dat de bezetting en de nederzettingen het enige echte probleem zijn in dit complexe conflict en alle rest bijzaak is, maar moet dat uit ieder artikel blijken?

Al Haq
De afgelopen maanden zagen we onder meer een serie van vier artikelen waarin serieuze dreigementen aan het adres van een Nederlands-Jordaanse onderzoekster . . . . . . .  Lees verder op OpinieZ >>>

_____________________

VOETNOOTJE MIJNERZIJDS: de toon van dit stuk is wat mij betreft veel te poeslief, al begrijp ik dat je Sjoerd de Jong als ombudsman van de NRC geen formele reden moet geven om niet op de inhoud in te gaan. Want dat is natuurlijk wat ze bij de NRC direct zouden doen: de tóón als excuus nemen om niet te antwoorden. Maar eigenlijk zou ik het tuig het liefst niet alleen verbaal heftig abuseren, maar ook graag gewoon even waterboarden in een gierput. Stelletje smeerlappen. Zie: “Mijn odes aan de NRC

