nazomergasten

Nieuw computer-programma van GeenStijl: “Nazomergasten”. Dat misschien wel “Nazomer-Herfst-Winter-Lente-gasten” gaat heten. Ligt uiteraard aan de hoeveelheid tijdloosinteressant-gasten die gevonden kunnen worden. Het kenmerk van Zomergasten van de antisemitische omroep VPRO – bewegende plaatjes erbij! – zal overgenomen worden. In elk geval een goed idee om filmregisseur Eddy Terstall als eerste gast te nemen, want dat is, behalve een voetballiefhebber, uiteraard een zeer beeldvaste spitsafbijter.

Ik zal niet als gast gevraagd gaan worden: te radicaal! Dat weet presentator Theodor Holman als geen ander, want die heeft nog wel eens gelobbied bij zijn uitgever om een essaybundel van mij te publiceren. Dat Theodor en Roelf-Jan Wentholt zelfs bereid waren een paar duizend euro mede risico te dragen, mocht niet baten. De uitgever vond mij een imago-afbreuk-risico. Nederlandse uitgevers hebben dat bij types als Abou Jahjah dan weer niet.

Ik ben hoe dan ook zelf niet in voor een gastschap, want ik ben alleen bereid om mijn smoel publiek te maken als ik gegarandeerd een enorme stennis kan schoppen in dienst van de Goede Strijd. Zoals bijvoorbeeld wanneer ik aangeklaagd zou worden vanwege een stuk als:

Monique van Hoogstraten van het NOS-journaal is een vette antisemitische rat en als je me aanklaagt, fascistische kut, liefst met de NOS samen, dan laat ik het op een rechtszaak aankomen

Hier hebben we meteen ook de reden dat Eddy en Theodor zich van mij afgekeerd hebben en ik begrijp dat. Nee, echt! Net als de redactie van GeenStijl moeten ze een minimale aanvaardbaarheid behouden in de door links gedomineerde onderwereld bovenwereld van subsidies. En misschien hopen ze ook écht nog iets van redelijkheid te gaan vinden in het linkse zelfverheffingsneurotenmachtsconglomeraat. Ik ben van niemand meer afhankelijk, ik geloof dat links net zo onhervormbaar is als de islam en tenslotte ben ik gelukkig te oud geworden om illusies te hebben over de carrière die ik altijd al ben misgelopen.

Enfin: hieronder een plaatje uit de tijden dat ik nog Leo Sar en Kassander heette en een masker opzette wanneer ik Martien Pennings moest wezen. Ik ben dus die sympathieke ginger in het midden tussen Eddy en Hans.

kassander-met-masker

___________________

