donatie-martien-pennings-geen-peil

Op de site waaraan ik bovenstaand screenshot ontleen van mijn ruimhartige bijdrage – (Ik heb dus een kale AOW, hè!) – lezen we al sinds 31 oktober:

“In maart zijn er Tweede Kamerverkiezingen. GeenPeil gaat sparen voor vacuümbommen op de verkiezingen. Het wordt tijd voor een eigen initiatief. Als het Leger des Peils meer dan 4.1 miljoen mensen naar de stembus kan krijgen, dan kan het Leger des Peils ook een paar miljoen mensen overhalen om niet te stemmen op de democratieverraders van VVD, PvdA of D66, of op alle andere partijen die medeplichtig zijn aan het negeren van de uitslag en het uitstellen van een antwoord op een democratisch referendum.”

En vandaag, anno drie december, heeft Bart van Rossem-Nijman tot Westerflier nog eens hetzelfde gezegd maar dan met meer woorden. Ik hoop werkelijk dat ze zich daar bij GeenStijl houden aan dat voornemen om het plan on line te zetten exact op het moment dat aanstaande maandag om 12 uur in heel Nederland de sirenes proefdraaien. Ik vind dat echt wel wat hebben.

UPDATE 3 DECEMBER:

En nu stond er gisteren op de Nieuwe Realist een fel stuk van de mij onbekende Jurrien H. Boiten, van wie ik verder één artikel op de PostOnline kon vinden. Boiten hoort blijkbaar bij een incrowd die per e-mail ingeseind wordt over de plannen van GeenStijlPeil. Uit die mail denkt Boiten op te kunnen maken dat het plan dat maandagmiddag bekend gemaakt gaat worden de oprichting betreft van een doodgewone politieke partij. En Boiten vindt dat géén goed idee, want domme versplintering op “rechts”. Als dat het plan inderdaad is, dan ben ik dat met ‘m eens. Ik had sowieso liever gezien dat zowel Thierry Baudet als Jan Roos zich op de PVV-lijst hadden laten zetten. Dan had je écht politieke moed gehad. Jan Roos is nu de lijsttrekker geworden van VNL (Voor Neder Land = domme afkorting). Had-ie nooit moeten doen. VNL bestaat voor de rest uit bokserskop Bontes en die kale Van Klaveren. Bontes is een sympathieke vent, die onnodig uit de PVV-fractie is gezet, maar Joram van Klaveren is een mij onsympathieke vent die het “minder Marokkanen” van Wilders “de druppel” vond en die aan de andere kant denkt dat de PVV wél met minder sociaal hart toe kan. Enfin: als al die ego’s dan tóch een aparte politieke partij moeten beginnen, laat ze dan op zijn minst een lijstverbinding aangaan, want anders is het wel erg morsen met die existentieel belangrijke rechtse stem. Wat mij betreft blijft het overigens Martin Bosma.

geenpeil-vijfkasteelkoningenridderlogo

________________

