Derk Walters

Derk Walters

Likoed Nederland vestigt de aandacht op het tigste stuk Jodenhaatsmeerlapperij in de NRC. In zijn artikel van 7 december lieglastert Derk Walters er weer op los onder de kop “Israël wil landjepik bij Palestijnen toelaten”.

De viezerik kleedt zijn vuiligheid wel veilig in:

Volgens tegenstanders legaliseert Israël diefstal. Kolonisten, betogen zij, kunnen voortaan een mooi plekje zoeken op het land van een Palestijnse boer en er zonder gevolgen een caravan of een huis neerzetten. Commentatoren zien de wet als voorbode voor eenzijdige Israëlische annexatie van (delen van) de Westelijke Jordaanoever.” [mijn blauwe vet]

Hans Moll, die jarenlang redacteur was bij de NRC en ten slotte blij was dat-ie er weg kon – heeft eind 2011 een boek gepubliceerd over die Jodenhaat in de NRC die gepaard gaat met veel islamliefde: “Hoe de nuance verdween uit een kwaliteitskrant”. Ik heb het boek gelezen en laat dat nuance maar gerust weg. Het had beter kunnen heten: “Hoe de NRC een islamofiel Jodenhaatblaadje werd”. Voor wie kennis wil maken met Hans Moll raad ik het interview aan dat Joost Niemöller met hem had in 2011.

Likoed Nederland –  in véél nettere bewoordingen dan ik vermag te kiezen voor het soort schijtbakken dat die intens foute krant vol schrijft –  toont aan waar precies de gore liegernij zit in het Jodenhaatstuk van Walters. Dus ik zou zeggen: ga lezen >>>.

________________________

