stax-dionne-zonder-schouderstax-dionne-schouderIk ben in de loop der jaren langzaam gewend geraakt aan “fijne dag” in plaats van ”goede dag”of “tot ziens” of “houdoe”, maar als Dionne Stax Nederland een “fijne dag” wenst, krijg ik spontaan een smerige smaak in mijn bek. Ik heb inmiddels een Pavlov-reactie ontwikkeld: ik begin al te schuimbekken als ik dat smoeltje op mijn plasmaschermpje zie verschijnen.

Het komt door de manier waarop het lievelingskroonprinsesje van 98 procent van Nederland aan het einde van de uitzending het publiek een “fijne dag”wenst. Het is die intense genotsverkneukeling die ze in haar afscheidsgroet weet te leggen. Het heeft datzelfde in-your-fucking-face-gehalte als wanneer de meidmoeders van Halal vrolijk hun nazi-ideologie staan uit te dragen.

Ik kijk alleen naar het NON-journaal om te weten hoe Nederland voorgelogen wordt. Vanmorgen was het weer goed raak.

Stax:

“Vluchtelingen in Nederland kunnen moeilijk een baan vinden omdat ze te weinig hulp krijgen. Dat concludeert de Sociaal Economische Raad.”

GeenStijl kopt:“Het ABC-tje van je verwacht het niet”. Juist.

En GeenStijl wijst ook heel goed op die buschauffeur van Melanie Schulz die . . . . . . nou ja, je ziet zelf. Maar ik vond die schouder van Dionne Stax interessanter, iconischer, tekenender, symbolischer, karakteristieker.

Lees ook:

Is Dionne Stax incontinent? Deze vraag komt op naar aanleiding van de islamitische massamoord in Orlando

Monique van Hoogstraten & Dionne Stax & “Palestijnse” gebieden & Haagse Schilderswijk

De obscene lustigheid van Dionne Stax

_________________

