bostom-legacy-antisemitism

Dit stukkie is voor praktische doeleinden. Je kunt voor de Jodenhaat in de islam verwijzen naar beulen van boeken als:

Hans Jansen (niet de Arabist), “Van Jodenhaat naar Zelfmoordterrorisme”: 1047 pagina’s.

Hans Jansen (niet de Arabist), “Waarom mag Israël niet bestaan in het Midden-Oosten“?: 1017 pagina’s.

Andrew G. Botom, “The Legacy of Islamic Antisemitism”, 684 pagina’s zonder de appendices.

En voor het tijdloos nazistische karakter van de islam kan ik mijn onvolprezen opstel uit 2010 aanbevelen:

Nazisme, Islam, Israël: de islam is een nazisme avant, pendant et après la lettre

Of naar mijn opstelletje ter nagedachtenis van Hans Jansen (wel de Arabist):

In Memoriam Hans Jansen: Islam is genocide

Maar soms is het handig om de lezer een blikseminzicht in de kosmische beerput te geven. Dan schrijf je bijvoorbeeld:

Kees Beekmans was vroeger Volkskrant-journalist, maar raakte dermate bewogen door het gruwelijke lot van de allochtone jeugd in Nederland dat hij leraar werd op een VMBO. Vervolgens ging hij in Marokko wonen en trouwde een Marokkaanse vrouw. Bepaald geen bevooroordeelde “racist”, deze Beekmans.

Beekmans schreef in “de Groene” van 13 oktober 2006:

“Het is beter met Marokkanen geen gesprek over Joden te beginnen, want de doorsnee Marokkaan moet niets van Joden hebben. Ik ben een paar keer tegen wil en dank in zo’n gesprek verzeild geraakt en dan zie je iemand van wie je dacht dat-ie een redelijk man was veranderen in een paranoïde krankzinnige. In Israël eten de Joden Palestijnse baby’s! Ze hebben Jezus (Issa) verraden want ze hebben gekozen voor de weg van de sjeitan, de duivel. Bush doet alles wat de Joden zeggen. Et cetera.”

Zullen we Rudi Rotthier ter illustratie van islam-annex-antisemitisme ook nog maar een keer doen?

“Het gigantische vermogen om de schuld niet bij zichzelf te zoeken, het gebrek aan zelfkritiek. ( . . .) Wat ik niet voor mogelijk hield is gebeurd: zeven maanden in moslimgebied hebben mijn sympathie voor Israël hersteld. ( . . .) Ik heb zeker geen dag rondgelopen zonder te horen dat Hitler gelijk had, dat Israël moet verdwijnen, dat joden verantwoordelijk waren voor 11 september. Ik begrijp nu beter hoe de Israëliërs zich bedreigd voelen in die haatdragende mensenzee.” (Rudi Rotthier in Trouw van 2 maart 2004 over zijn boek “De Koranroute”).

behrendt-dit-moet-weg-israel

hitlergroet-iran-ayatollahs

hitler-en-moefti

_____________________

