baby-wakker-worden

Zijn ze ook in België kleine lieve wakkertjes wordentjes aan het doentjes?

De Standaard is een ex-katholiek Vlaams blad dat doorgaans een krachtige voorkeur heeft voor Israël-haat, Palmaffia-liefde en islamofilie. Maar een Vlaamse vriendin stuurt me nu een reportage toe die islamkritisch is. Zijn ze ook in België kleine lieve wakkertjes wordentjes aan het doentjes? Omdat het stuk van “onze correspondent in Frankrijk Frank Renout” achter een betaalmuur zit, kan ik niet leesverderen en kan ik ook niet in extenso citeren. Even een beetje rommelen dus om u van de essenties deelgenoot te maken.

De Standaard kopt:

REPORTAGE  Vrouwen in Frankrijk durven in sommige wijken de straat niet meer op. ‘Radicale moslimmacho’s’ maken er de dienst uit. ‘Banlieue is net als Noord-Afrika’

Ik citeer uit de reportage:

Nadia Remadna komt voorzichtigjes aanlopen, op een geheime locatie waar ze wilde afspreken. Naast haar loopt een potige man mee, die de omgeving in de gaten houdt. ‘Ik ben niet bang hoor’, zegt ze. ‘Maar de afgelopen dagen ben ik wel bedreigd.’

Remadna is oprichtster van de Franse vrouwenorganisatie La Brigade des Mères, de ‘Moederbrigade’. Kort geleden ging ze in Sevran, een banlieue aan de rand van Parijs, met een verborgen camera een café binnen.

Op de beelden zijn alleen allochtone mannen te zien. Ze vragen Remadna meteen: ‘Zoekt u iemand, een man hier?’

Een cafébezoeker zegt: ‘U kunt beter naar buiten gaan.’ Remadna vraagt waarom. De man: ‘Omdat hier alleen maar mannen komen.’

Ze vraagt wat de mannen doen als ze met een vrouwelijk familielid iets willen drinken. ‘Die blijven thuis’, is het antwoord.

De beelden die hierboven bedoeld worden zijn onderstaande. Te zien is hoe mannen het straatbeeld beheersen en de vrouwen blijkbaar verdreven worden uit de openbare ruimte:


De Groenen, zo meld ik u, zijn ook in  Frankrijk dezelfde regressief-reactionaire rotzakken als in Nederland:

“De burgemeester van Sevran, Stéphane Gatignon (De Groenen), beschuldigde de Moederbrigade juist van ‘stigmatisering’. ‘Wat willen jullie bereiken? Haat tussen bevolkingsgroepen? Geweld?’ “

gatignon-stephane

Ach, wat heeft-ie toch weer een waardig aangelaat, deze Groene malloot en wat is-ie weer dom! Geen idee van wat er aan geweld los zal komen over maximaal 10 jaar als het zo doorgaat.

Marie-Laure Brossier

Marie-Laure Brossier

Nog ‘n annekedootetje uit dit stuk:

Marie-Laure Brossier  is gemeenteraadslid in Bagnolet in de buurt van Parijs:.

“Ik sprak eens een bewoner in Bagnolet aan.
Die man zei: ‘ik praat alleen met je man’.
Ik zei: ‘nee, ik ben het gemeenteraadslid,  je hebt met mij te maken’.
Maar de man liep door en herhaalde: ‘ik praat alleen met je man’.”

remadna-nadia

Ik meld u dat Nadia Remadna dan wel de oprichtster mag zijn van de ‘Moederbrigade’, maar ze heeft nog steeds niet door dat er maar één islam is, dat de exterministen extremisten niet alleen de beste, maar de ENIGE papieren hebben. Ze zegt namelijk:

Het heeft niet zo veel met de islam als godsdienst te maken. Moslims wonen al jaren gewoon in Frankrijk. Nee, dit zijn een soort extremistische moslimmacho’s met een politieke agenda. Ze willen vrouwen hun wil opleggen.’

Nee, Totebelle Énorme Très Estimée! Het heeft álles met die ene onhervormbare moordenaars –en onderdukkkings-ideologie te maken: de islam toe koer.

“Sommige vrouwelijke moslims gaan er in mee, zegt ze. ‘Die zijn net zo radicaal als de mannen. Die moslima’s zeggen zelf: wij horen niet in een café, in een park of op straat.’

desmet

Brigitte Desmet komt uit Rillieux La Pape waar het ook al aan de hand is en ze is van Les Républicains. Zo, nu bent u helemaal op de hoogte

Gemeenteraadslid Desmet: ‘Wij hebben geprobeerd moslima’s mee te krijgen op onze wandelingen. Maar ze willen niet.’ ”

Heb ik u al prettige multiculturele decemberdagen gewenst?

UPDATE:

Ik zie dat het ook een item in het NOS-journaal is geweest. Kijk vanaf 19:09.

_________________

