pauw-5-jaar-later-derksen

Over Johan Derksen heb ik nog wel eens wat geschreven. Bijvoorbeeld dat-ie zich zou moeten beperken tot voetbalgelul, want dat-ie, als-ie zich daarbuiten begeeft, stuitende onzin debiteert. In “Vijf jaar later” werd hij gisteravond geïnterviewd door Jeroen Pauw.

Kijk vanaf minuut 06:00: Derksen: “Ik heb het allemaal aan den lijve ondervonden. Ik heb in de binnenstad van Gouda gewoond en als dan ’s avonds de koffieshops dicht gingen dan werd je volledig geterroriseerd, echt geterroriseerd. Ik had ’n  trap naar mijn voordeur en dan zaten daar groepen Marokkaanse jongeren op en die heb ik daar spuitend, neukend, poepend, piesend, de buit verdelend van auto-inbraken aangetroffen. Op een gegeven moment was mijn vrouw naar de Albert Heijn geweest. Die kwam met twee van die grote zakken thuis en die vroeg ‘mag ik even passeren’. Nou dat mocht niet. Die moest eerst nog een uur rondje lopen door de stad voordat ze van de Marokkanen haar eigen trap op mocht. Toen was er een jazz-festival in de stad en op het marktplein waren Marokkanen een beetje vervelend en er was één Nederlander die er wat van zei. Die man werd ter plaatse neergestoken. En er stonden 500 of 1000 andere Nederlanders. Waaronder ik. Wij waren te laf om in te grijpen. Wij stonden erbij en wij keken ernaar. En toen heb ik gezegd: nu zet ik het huis te koop, nu wil ik hier weg. Ik ben hier en daar een beetje bevooroordeeld als er rellen zijn met Marokkaanse jongeren. Dan beginnen ook mijn onderbuikgevoelens weer een beetje op te spelen. Omdat ik werkelijk in mijn eigen land weg getreiterd ben.”

Pauw: “Dus wil Johan Derksen meer of minder Marokkanen?”

Derksen: Nee, daar laat ik me niet toe verleiden. Want ik heb in Gouda ook Marokkaanse buren gehad, wat oudere mensen. Perfecte buren aan gehad. Heel gastvrij. ( . . .) Hele prettige mensen. Dus je moet nooit generaliseren.  Maar ik begrijp wel dat mensen in wijken waar veel Marokkaanse jongeren wonen in opstand komen. En die worden overal weggehoond door de journalistiek, door de keurige politiek correcte politici. En Wilders slaat door en die stookt het vuurtje nog een beetje op. Dat is het andere uiterste.”

Clown Derksen laat zich dus zijn huis uit terroriseren door Marokkanen en als Wilders wil voorkomen dat alle Nederlanders uit heel Nederland worden weg geterroriseerd door Marokkanen annex de gangster-islam (tautologie!) dan is Wilders “het andere uiterste”? Zou-ie nou echt niet beseffen dat-ie zit te lieg-huichelen?

Derksen zet zich af tegen “politiek-correcte-politici” maar hij gehoorzaamt 100% aan de Eerste Wet Van Het Multikulgelul: “Gij zult niet generaliseren”. Ja, zo zijn we aangeland waar we nu zijn: weerloos tegen een “cultuur” die er op los generaliseert en zelf geen enkele neiging heeft tot introspectie. Als je niet mag generaliseren, neem je elke mogelijkheid tot abstract denken weg.

Zo zat ik bijvoorbeeld vanmorgen generaliserend naar het 7-uur-journaal te kijken, waarin het ging over 1) die Tunesiër die nog gezocht wordt voor die aanslag in Berlijn, over 2) een verijdelde aanslag in Oberhausen waarbij “het gaat om twee broers uit Kosovo” en over 3) vijf arrestanten die een aanslag hadden voorbereid in Melbourne met Kerstmis en van wie “vier een Libanese achtergrond hebben en de vijfde uit Egypte komt”.

Dan trek ik de generaliserende conclusie dat wat deze drie gebeurtenissen verbindt wordt samengevat in het woord “ISLAM”.

Zo zal je dus ook over “vluchtelingen” moeten generaliseren. En de pc-politici hebben de nog normaal bij z’n verstand zijnde Europese bevolking daartoe GEDWONGEN. En wel door de buitengrenzen van Europa niet te bewaken. En aldaar een strenge selectie toe te passen. Zodat nu  1) ongecheckte “vluchtelingen” binnen komen van wie we totaal niks weten behalve dat ze nagenoeg allemaal islamieten zijn, 2) voor 95% mannen van fighting age binnen komen die NIET gevlucht zijn “voor oorlog en geweld” maar gewoon gelukszoekers zijn, 3) zelfs degenen die echt uit Syrië uit oorlogsgebieden komen relatief rijke mensen zijn die door zes veilige landen trekken om de vleespoten van Noord-West-Euopa te  bereiken. 4) er ongetwijfeld terroristen tussen zitten, zoals inmiddels bewezen is.

Ga voor een illustratie bij puntje drie eens lezen “Karskens bewijst gelijk Wilders inzake asielzoekers”.

steffi-de-pous

Voordat mensen mij nu generaliserend gaan onderbrengen bij de racistisch-fascistisch-extreemrechts-populistische Untermenschen van de PVV – ik stem op geestverwant Martin Bosma het volgende:

EenVandaag. Kijk vanaf 17:45. Een Amsterdamse jonge vrouw, Steffi de Pous, komt er door toeval achter dat die mensen die in rubberbootjes op de kust van Lesbos landen geen enkele hulp krijgen. Ze besluit zelf te gaan helpen en is inmiddels op Lesbos gaan wonen en heeft daar een organisatie opgezet. Dat is een begrijpelijke reactie. Ik kan dat invoelen. Ik zou ook zo gereageerd kunnen hebben in haar omstandigheden.  Maar ze is in haar gewetensnood gebracht door de volgevreten politici in de Brusselse paleizen en hun handlangers in Den Haag, dus door het hele moreel corrupte zelfverheffingsneurotenmachtsconglomeraat dat door de buitengrenzen van Europa niet te bewaken tegelijk de islamisering en terreurdreiging bevordert en poseert als better-than-thou. Zie de walgelijke reacties van Pechtold en Buma op de Merkel-bebloede-handen-tweet van Geert Wilders.

Oh ja: wie zijn onderbuik ontkent, zo zeg ik wel eens, eindigt nog eens met een volle broek.

____________________

