Claudia de Breij verlaat met haar bruid en zoontjes de linkse kerk na een sharia-conforme huwelijksvoltrekking

Claudia de Breij verlaat in juli 2016 met haar bruid en zoontjes de linkse kerk van Schiermonnikoog na een sharia-conforme huwelijksvoltrekking olv Paulien Cornelisse uit Amsterdam-Oost

De mediaes heeft zich van de goede kant laten zien op Oudjaarsavond. Ik besef mezelf natuurlijk terdege dat ik maar een zeer beperkt zicht heb. Op de trap lag gisteren de Theodor Holmanbode en in de gauwigheid zag ik dat Youp van ’t Hek in het Oudjaarsfeestnummer iets had gezegd over die invasie van rolkoffers die de huizenmarkt in Amsterdam zodanig heeft ontwricht dat alleen de zeer gefortuneerde Amsterdammers nog een appartementje voor hun kinderen kunnen kopen.

“Aandoenlijk ( . . .)  Airbnb en de toeristen, maar ik heb daar geen last van. ( . . .) het is heel erg druk, maar dat vind ik ook wel weer geestig.”

Youp spreekt vanuit een villa aan de rand van het Vondelpark en kan makkelijk een miljoen missen om een stekkie voor zijn zoon te kopen in Amsterdam. Dus sociologisch is het wel verklaarbaar dat hij zegt:

“Ik lees erover, ik kijk ernaar, ik lach er vriendelijk om. Maar ik ken ze niet, boze witte mannen. Onder mijn kennissen zitten ze niet.”

In De Wereld Deugt Door beperkte men zich tot een selectie van grappen en grollen uit het hele jaar en dat kwam de pruimbaarheid van het programma zeer ten goede. Maar het blijft wel VARA natuurlijk. Dus kwam er een vrouw in beeld tijdens de AZC-rellen in Heesch-bij-Oss afgelopen jaar. Tegen de achtergrond van een capuchon die een verkeersbord met paal en al naar een politie-agent gooide, verklaarde ze dat die migranten misschien niet zo goed zouden integreren in de gemoedelijke en open Brabantse samenleving.

Hartstikke leuk. Maar véél leuker zou zijn geweest als DWDD parallel daaraan een filmpje had ingestart met mevrouw Merkel die in haar eindejaars-toespraak meldde dat wij Duitsers onze open en vrije samenleving niet zouden laten verstoren, terwijl op háár achtergrond de pleinen en straten van de Europese steden in militaire bastions zijn veranderd.

Claudia de Breij bleek haar verdediging van de boerka te hebben opgegeven, want ze maakte grappenderwijs duidelijk dat ze niet van de sharia hield. Dat is winst. En ze hield haar bek over Israël en Hamas en ook dat is heel verstandig. Maar die linkse genotzucht was ze niet kwijt. Dat bleek uit het “vluchtelingen-thema”. Het comfortabele zwelgen in de mooie gevoelens was nog geheel intact. Claudia’s vluchtelingen kwamen namelijk allemaal éígenlijk uit Aleppo. Nee, die stromen bestonden bij haar niet voor 95% uit jonge mannelijke gelukszoekers van fighting age met daartussen een enkele terrorist die geen enkele oorlog ontvlucht waren, maar gewoon op zoek naar uitkeringsparadijs Noord-West-Europa. Haar uitsmijter luidde dat ze Nederland een dermate mooi land vindt dat ze, als ze niet alreeds in Nederland gewoond zou hebben, ze er zeker naar toe zou vluchten. Het applaus was daverend.

____________

