Ik pik uit het rijtje eerdere winnaars deze namen: Xandra Schutte (“liever een bonusverbod dan een boerkaverbod”) en Geert Mak (“Islamofobie leidt rechtstreeks naar een moslim-Auschwitz”). Maar dit jaar gaat de Gouden Ganzenveer naar de psychoot Arnon Grunberg.

De koning van de betekenisloosheid mocht aanschuiven bij Jinek voor de bekendmaking, die gedaan werd door moordenaars-knuffelaarster Gerdi Verbeet.

En wat was het weer gezellig! Het lijkt wel of naarmate het Grote Ongelijk Van Links duidelijker wordt, het knusser wordt aan de pc-tafels van De Wereld Deugt Door, Jinek en Pauw. Vooral Jinek zelf krijgt een steeds groter verkneukelgehalte en begint Dionne Stax in vergenoegdheid naar de kroon te steken. Buiten is het brrrr, maar de Gutmenschen-Glühwein blijft goed smaken.

Ik heb nog nooit een novelette van Grunberg gelezen en ben het ook niet van plan, maar sporadisch word ik wel eens attent gemaakt op een extra-plus idiote “voetnoot” die hij dagelijks op de voorpagina van de Völkische mag plempen. Die lees ik dan en zeg er iets van. Mijn conclusie luidt dat je toch kan merken dat Grunberg zijn middelbare school niet heeft afgemaakt. Maar dat maakt-ie ruimschoots goed met een enorm bekakte dictie. Wat práát die man toch beschááfd! En wat lult-ie toch dom:

De zieke geest van Joodse zelfhater Arnon Grunberg

Ik haal dingen onder mijn schoen vandaan, Arnon Grunberg, waarvoor ik meer respect heb dan voor jou, hoogverraderlijke en gedegenereerde Jood

Arnon Grunberg is een dwaas

Arnon Grunberg is een gevaarlijke domkop

Arnon Grunberg is dommer dan Lilian Helder

De veelzeggende betekenisloosheid van Arnon Grunberg

Aanslag Berlijn, Marbe, Wieringa, Grunberg

Wat Joodse zelfhater Grunberg er zoal uitbraakt

_________________

