Obama buigt héél diep voor koning Abdullah van Saoedi-Arabië

Obama buigt héél diep voor koning Abdullah van Saoedi-Arabië

Geintje natuurlijk, die kop die ik hierboven zet.

Groenhuijsen zat dinsdagavond 11 januari bij Jinek. Eva en Charles zijn allebei idolaat van die dunne hafbloed die het hele Midden Oosten in brand heeft gezet. Bij een dom blondje als Jinek verwacht je niet anders dan dat ze praat over Barack “Teleprompter” Obama,  de man met de 100 speech-schrijvers, als over “een van de meest begenadigde sprekers van zijn tijd”. Maar Charles geldt toch als een éminence grise onder het journaille.

Kijkluister vanaf 20:56.

Eva:

“Charles, een van de speeches die jij heel bijzonder vond was in Cairo. Toen was-ie net president.”

Carles:

“Ja, toen was-ie net president. Dat was in juni 2009. Een paar maanden zat-ie toen in het Witte Huis. Toen is-ie naar Cairo gegaan en toen heeft-ie een speech gehouden over de islam en over moslims. En eigenlijk gezegd ‘ik kom hier als vriend van de islam’  en ik steek mijn hand uit en we kennen allemaal de geschiedenis enzovoort’ en ik heb het ook gekozen omdat het zo’n contrast is met wat we nu zien. Met Donald Trump die gezegd heeft ‘ik wil de moslims bij de grens tegenhouden, ik wil mensen verdelen, een totáál andere toon als wat we net van Obama zagen.”

Ja, die speech was op donderdag 4 juni en toen was-ie op woensdag 3 juni al in Saoedi-Arabië geweest – “the place where Islam began” – waar hij de bekende veel te diepe buiging maakte voor die bloedbevlekte tiran Abdullah.

Die speech in Cairo geldt voor mensen die hun geschiedenis en hun islam kennen als de totale ontkenning van het ware karakter van de islam, een karakter dat door Hillary’s en Obama’s regime change overal in het Midden Oosten naar buiten kwam. Het vervolg kennen we. Donald Trump heeft in een speech in augustus 2016 de balans opgemaakt van Obama’s erfenis. Ik heb ‘m hier op mijn website gezet en het gedeelte over Obama’s buitenlandse politiek blauw gemaakt. Trumps opsomming is vernietigend.

En donderdagavond etaleerde Charles opnieuw zijn duizelingwekkende morele en intellectuele capaciteiten.

Kijkluister vanaf 34:35. We zien en horen de Marokkaanse “rapper Boef”. Ik geloof niet dat iemand die 10 seconden zijn motoriek, mimiek en tekst volgt nog zal twijfelen dat je dit type moet opsluiten en de sleutel weggooien. Deze psychopaat gaat namelijk gegarandeerd nog slachtoffers maken. Maar nou het commentaar van Charles als het gaat om de vraag: moeten we deze gast aandacht geven en op tv vertonen of niet:

“Het is een beetje het Trump-effect . . . eh . . . van die kun je natuurlijk niet zeggen dat je ‘m niet op tv zet, maar aandacht geven is natuurlijk een manier van bevestigen.”

Zullen we dat maar commentaarloos laten?

Nou ja, misschien toch een nog één klein feitje als parallelliserend commentaar op de woorden van Charles. Aan tafel zat ook Alexander Klöpping van Blendle. In de dagelijkse aanbevelingsmail die ik van Blendle krijg stond ergens in september een keer het volgende:

“Is de wereld gek geworden? Die vraag, vermoedelijk ook door jou gesteld toen je beelden van IS of Trump zag, wordt hier behandeld door ( . . . )”

Barack

Barack “Teleprompter” Obama. Eigenlijk is een teleprompter een autocue die onder de twee of drie camera’s zijn gemonteerd die jou aan het filmen zijn. Dan kijk je van de ene camera naar de andere en doe je net of je je tekst uit je mouw schudt. Het afgebeelde ding is eigenlijk gewoon een autocue. But you get the idea.

________________

