De dames zijn UvA-geleerden. Mevrouw Vogel (links) is algemeen menskundige (“anthropoloog”) en mevrouw Wissink (rechts) is van “Programmagroep Moving Matters, People, Goods, Power and Ideas”. Ongelogen, dat laatste. Het staat er echt.

UPDATE 02-03-2017: de titel is enigszins veranderd en de foto’s zijn weggehaald na dreigmail over juridische stappen door Mr. M.E. Bergkamp namens de UvA.

Het duo heeft gisteren een opinie-stuk gepubliceerd in de Volkskrant onder de titel: “Boerkaverbod legaliseert angst voor ander”. Ach ja, de Ander. Vooral ook: het Aangelaat van de Ander. Maar in dit geval dus juist niet. Mag ik iets over die angst zeggen?

Mijn existentiële confrontatie met de boerka vond plaats een tiental jaren geleden bij het metro-station Wibaustraat in Amsterdam. Daar vlak bij staat een school, een groot, lelijk en smerig betonnen geval, “modernistisch” bedoeld, ik vermoed uit de jaren 1950. Ik had gehoord van de rel op de school. Twee jeugdige moslima’s was het in de bol geslagen en wensten de hoofddoek te verruilen voor iets tussen een boerka en een niqaab, dat ik dan ook maar een boerqaab zal noemen. Een detail dat me bijstaat is, dat ze ook zwarte handschoenen erbij wensten te dragen.

Met deze krantenwetenschap daalde ik op een morgen rond negenen enigszins in gedachten de trap af in dat metro-station Wibautstraat. Ik was de enige mens op die trap. Plotseling doken er twee geheel zwarte en gezichtloze gedaantes op, die de trap op kwamen. Pas later besefte ik dat ze naar die school gingen. Ik schrok oprecht heftig, stond stil terwijl ze vlak langs me passeerden en stiet spontaan een kreet van schrik uit. En ik liet er direct een even spontaan als hartstochtelijk “God Alle-mach-tig!! Je-zus Chris-tus!!” op volgen. Ik had me half omgewend, ze nakijkend. Zij stonden ook stil, wenden hun zwarte gezichtsloze “gezichten” naar mij toe en bleven zo enige seconden staan. En toen gingen wij verder onze gescheiden wegen. Ik was werkelijk ontdaan.

Ik heb later vaak over de boerqaab geschreven. Onder andere dit:

De boerqaab is een bloedzuigende, tartende, moordlust opwekkende klap in het gezicht van al wat humaan is uit naam van de meest inhumane, racistische, moorddadige en totalitaire ideologie die de wereld ooit heeft gezien: het Mohammedanisme. Het is een hoofddoek tot de duizendste macht verheven. En een hoofddoek is al een dubbele Jodenster, een symbool van naar binnen gericht racisme (jegens vrouwen in de islam) en naar buiten gericht racisme (jegens de ongelovigen). De boerqaab is dat ook, maar staat nog extremer voor dagelijkse terreur jegens vrouwen in de islamitische wereld en voor het oprukken van de nazislam in het Westen.

Ik citeer uit het stuk van de dames in de Volkskrant:

“Het voorstel is onderdeel van symboolpolitiek met stigmatisering van moslims in Nederland tot resultaat.”

“Maar het doel dat de discussie dient in een Nederland dat zich opmaakt voor verkiezingsstrijd is specifiek: het verbod moet het kiezerspubliek van links tot rechts overtuigen dat de politiek de vermeende islamisering inperkt. Zo wordt Nederlanderschap geformuleerd door het af te zetten tegen de groep waar de niqaab stilzwijgend of expliciet symbool voor komt te staan: de moslimgemeenschap.”

“Wat maakt juist de niqaab van 400 Nederlanders – 0,000024 procent van de bevolking – tot een overheidsaangelegenheid?”

Samengevat: Nederlanderschap als uitsluiting van de Ander! Hoe vreselijk. En het is een kleine minderheid van wie wij bovendien zeker weten dat die niet gaat groeien.

Dat het hier gaat om het gruwelijkste symbool van een diep racistische en totalitaire massamoordenaars- en slavenhalers-ideologie kan de dames niet deren.

INSTANT UPDATE:

“NRC-islamjournalist Andreas Kouwenhoven ontdekte voor u het bewijs bij wat we al wisten: de UvA is een politiek activistenhonk vermomd als universiteit. UvA-onderzoekster Aysha Navest concludeert in haar onderzoek dat vrouwen die afreizen naar het kalifaat van ISIS eigenlijk weinig te verwijten valt. Zij zouden in het kalifaat ‘slechts een huiselijk leven leiden.’ Right. Kouwenhoven ontdekte echter dat Aysha Navest onder het pseudoniem Ought Aicha op Marokko.nl de jihad en ISIS toejuicht. De onderzoekster is dus zelf een harde radicaal die onderzoeken produceert die potentiële terugkerende jihadistes beschermen . . . . . . . . . ” [mijn blauwe vet]   lees verder bij Annabel Nanninga op de PostOnline >>>

INSTANT UPDATE II:

“De sosjaalwetenschappers van de Universiteit van Amsterdam zijn amper uitgetikt aan hun verklaring inzake de vanmorgen genadeloos door de NRC als jihad-cheerleader ontmaskerde UvA-wetenschapper Aysha Navest  ( . . .) of er volgt alweer een nieuw topic met een glansrol voor de UvA’s Faculty of Social and Behavioural Sciences. Vanavond blijkt de betreffende faculteit namelijk doodleuk een evenementje te organiseren met notoire antisemiet en terreurverheerlijkende haat-Belg Dyab Abou JahJah. Dat hij vorige week nog als columnist bij De Standaard werd ontslagen omdat hij stond te juichen bij de gruwelijke terreurmoord met een vrachtwagen op 4 Israëlische twintigers, was voor de UvA geen beletsel om hem heden avond als “speciale gastspreker” uit te nodigen bij een symposium over ( . . .tromgeroffel . . .) neokolonialisme.” Zie: GeenStijl >>>

UPDATE 18 JANUARI 2017:

Jihad-propaganda aan de UvA: Aysha Navest alias Ought Aicha, Annelies Moors, Martijn de Koning, Ayaan Hirsi Ali, Machteld Zee

Lees ook: Martha Nussbaum is een krankzinnige die mijn moordlust wekt.”

___________________

