De correspondent  en het allochtone meisje zijn onder de indruk van wat de Belg over Trump zegt

De correspondent en het allochtone meisje zijn onder de indruk van wat de Belg over Trump zegt

‘Het is gezien’, mompelde hij, ‘het is niet onopgemerkt gebleven’.

Luister naar Jinek, die blijkbaar dezelfde speech heeft gehoord als ik:

(Op 15:05) “Ik vond het een fantástische speech. Ik heb breeduit verteld dat ik niet op Trump heb gestemd als Amerikaanse. Ik ben ook géén fan van hem. Ik vond het wéérgaloos en trouw aan zijn campagne. Ik heb in de afgelopen tijd toen ik in Amerika was om een programma te maken, gezien dat er één ding is dat Amerikanen nog verbindt en dat is hun weerzin en disrespect voor de politiek in Washington. ( . . .) Trouw aan zichzelf! Trouw aan de campagne! Je weet wat ik van Trump vind, maar ik vond hem weergaloos goed, want de mensen die op hem hebben gestemd zullen zeggen: hij is niet zo’n oplichter als al die voorgangers.”

Enter De Wereld Deugt Door. Dit zijn de namen: Marc-Marie Huijbregts, Peter Vandermeersch, Jeroen Wollaars, Fidan Ekiz, Eelco Bosch van Rosenthal en Barbara Baarsma. Opdat wij niet vergeten.

Het aanstellerige praalhans-homootje met het irritante stemmetje mag aftrappen met het belachelijk maken van Melanie Trump. Terwijl ik zou zeggen: het is véél belachelijker dat er in dat hele Witte Huis op dat moment geen achterwacht was die even die doos kon aanpakken. Later zal bijzondere bril zeggen dat hij héél bang is geworden van de speech van Trump. Wat hem dan precies zoveel angst inboezemde, wordt hem niet gevraagd. Dit blijft de rode draad: de hele tafel heeft met diepe ontsteltenis naar Trump geluisterd. Maar waarom wordt geen moment duidelijk. En de enige verklaring die ik daarvoor heb, luidt:

het gezelschap wist zijn irrationele haat geen andere vorm te geven.

De kroon wordt gespannen door die Belg die hoofdredacteur is van de Grafsteen van de Geest, dat islamofiel Jodenhaatkrantje uit Rotterdam. Hij had naar de speech van Donald Trump zitten luisteren en trefwoord-aantekeningen gemaakt.

Het was shocking. Ik ben er nog altijd niet goed van. Ik zat te noteren inhoudelijk en daarnaast zette ik een aantal woorden en de woorden die ik heb opgeschreven was campagne-speech, naargeestig, hol, clichés, triest, beangstigend, deprimerend.”

Nog even terug naar Jinek, die de moed en de eerlijkheid had om althans toe te geven dat ze dezelfde fantastische speech had gezien die ik ook had beluisterd.

Lief jongetje Jesse Klaver, bij wie ik altijd een neiging krijg hem een machtige trap onder zijn reet te geven, kon zijn haat tegen Trump er ook niet echt onder houden.

De onderkoelde luchtkus die Donald aan zijn Melania geeft.
Mijn verklaring: Donald is erop getraind om Melania’s make-up niet te beschadigen bij publieke optredens.
Ligt voor de hand, lijkt mij.
Maar Jinek legt hysterie in haar stem als ze vraagt
“Wat IS dit?”

klaver-minachting-voor-trump
Jesse Klaver antwoordt met voelbare minachting:
“Echte liefde, denk ik. Ik denk dat ik een lel zou krijgen als ik dit zou doen.”
Boodschap: Die Trumps zijn koud en fake, maar de authentieke Jesse Klaver heeft een warm huwelijk.

Klaver zal zich ongetwijfeld kunnen vinden in de innige woorden van Jet Bussemaker(op 18:15):

“Ik moet wel steeds heel erg denken aan acht jaar geleden aan de inauguratie van Obama, die ik heel heel erg emotioneel vond. En het is nu een andere tijd.”

Ach ja: linkse Obama die het Midden-Oosten in brand heeft gezet en oceanen van bloed en lijden heeft geschapen, alsmede stromen vluchtelingen die Europa nu destabiliseren en wiens linkse fan Merkel het linkse karwei aan het afmaken is.

Het 16-jarige meisje dat het volkslied zingt met een tere, kwetsbare stem. Ze zong een héél klein beetje vals, genoeg om nóg ontroerender te zijn dan toch al. Geen Lady-Gaga en eigenlijk heel ón-Trumpiaans.

Commentaar van die lul die broer is van Youp van ’t Hek: “Als je naar een avond van je kinderen op school gaat, dan doet er altijd wel iemand mee van wie je denkt: nou, ik snap wel dat je meedoet, maar het had niet gehoeven.”

Een “debatdeskundige” meent te weten dat er bij dit soort verkiezings-evenementen in Amerika altijd iemand vals staat te zingen en hij vraagt zich af waar ze die vals-zingers toch altijd weer weten te vinden.

Waarop Jinek (op 5:24): “Een bak losers die het niet kunnen, die gaan ze bellen.”

Zo had ik dat meisje nog niet bekeken: uit de bak met losers.

jackie-evancho
____________

