Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

NOS-acht-uur-journaal gisteren.

Trump en zijn perswoordvoerder houden vol dat Trumps inauguratie de drukste was uit de hele Amerikaanse geschiedenis. Nounee, houden de internationale media en ook ons NOS-journaal vol, want we hebben foto’s die bewijzen dat het bij Obama drukker was. En dan zie je een split-screen met twee lucht-foto’s naast elkaar geplakt. Inderdaad: Obama’s inauguratie was drukker! Maarrr . . . . .  ik ben inmiddels wel dermate wantrouwend geworden jegens de media dat ik wel wil weten of de luchtfoto’s op een vergelijkbaar tijdstip genomen zijn. De Trump-foto is toch niet toevallig genomen toen er al veel volk weg was of nog moest komen? Ik bedoel maar.

Moeten we er maar aan wennen, vraagt Steenhuizen aan Wouter Zwart, dat de president van Amerika de media openlijk wantrouwt?

“Nou misschien wel. Maar ik denk dat het hier heel veel journalisten drijft om nóg beter hun taak te doen als controleurs van de macht. Het is zó’n belangijke pijler van de democratie die er juist voor moet zorgen dat machthebbers een loopje nemen met de werkelijkheid. Of zoals de woordvoerder van Trump vandaag een nieuwe term introduceerde: alternatieve feiten presenteren. De journalistiek móét er juist voor zorgen dat mensen zich niet verder terugtrekken in hun eigen echo-kamer met hun eigen werkelijkheid. En ik denk wel dat de demonstraties van gisteren tégen polarisatie, tégen verdeeldheid, vóór inclusiviteit ook wel bewijzen dat er heel veel mensen zijn hier in Amerika, dei zich daar niet bij willen neerleggen.”

Na acht jaar kritiekloze Obama-verering gaan de linkse “controleurs van de macht” dus hard aan het werk om Trump kapot te maken. Maar dat wisten we al. De media die bewijsbaar samen met de linkse elites al decennia opgesloten hebben gezeten in hun echokamers, zijn bezorgd dat de mensen . . . . eh . . . .  zich opsluiten in hun echokamers. En die demonstraties “tégen polarisatie, tégen verdeeldheid, vóór inclusiviteit” waren nu juist de meest domme en reactionaire haatfestijnen van krankzinnige wijven die ik in Amerika ooit heb  gezien.

femiinisme-i-will-not-stand-4-misogyny

I love islam, but will not stand for misogyny in één adem! Ik bedacht wat ik tegen die wijven zou willen zeggen. Het werd dit: your cosmic stupidity frightens the shit out of me.

Er was ook (op 10:08) een Israël-item over het bouwen van apartementen binnen de bestaande Joodse nederzettingen in Samaria-Judea. In Oost-Jeruzalem om precies te zijn. Wéér debiteerde Steenhuizen die autistische leugenriedel over “Palestijns gebied”, “Israël trekt zich niks aan van internationale kritiek”en “bezet gebied”.

Over eigen echokamers gesproken!

Annechien: “De Amerikaanse president Trump steunt de nederzettingen juist en daarom gaat de bouw nu definitief door.”

Slechte Trump steunt slechte Joden die zomaar huizen bouwen in hun millennia-oude hoofdstad van hun millennia-oude vaderland! Bah!

_____________

