wilder-en-niemoller-bij-presentatie-kwaad

Jammer dat Joost Niemöller twee weken voor de presentatie van zijn nieuwe boek “Kwaad” een zwakzinnig Joden-samenzwerings-stuk van een “gastauteur” op zijn website plaatste en dit verdedigde met een beroep op de ruimdenkendheid. Wat dacht-ie daarmee te bereiken? Een “zie je wel!” van het pc-journaille dat hem sowieso al voor een rechts-extremistische schedelmeter houdt? Ik heb aan dat stuk aandacht besteed onder de titel Heeft Joost Niemöller een hersenbloeding gehad?”.

Geert Wilders was ook op de presentatie en dat zou ik, gezien dat Joden-samenzwerings-stuk, niet gedaan hebben. Maar Wilders heeft veel van Trump: goeie insteek met onverwachte moves die tot uitglijers leiden. Hoorde ik bijvoorbeeld nu weer ineens dat Trump de bouw van nederzettingen door Israël in Samaria-Judea een belemmering voor het “vredeproces” acht? Dan is dat in strijd met álles wat-ie tevoren heeft gezegd. Het openings-standpunt van zijn vertegenwoordigster in de VN inzake de Oekraïne kan ik dan weer wél volgen.

Enfin, terug naar Wilders. Ik ben inmiddels lid-van-het-eerste-uur van Forum voor Democratie (ook van GeenPeil trouwens, ook van het eerste uur) en ik ga op de louche advocaat de excentrieke Brits-achtige gentleman-dandy Theo Hiddema stemmen. Die moet ab-so-luut in de Kamer komen. Geniaal ventje Baudet trouwens ook. Want samen zijn die twee alleen al een goeie denktank voor de PVV. Ik hoop dat ze tien zetels halen. Wilders, zo heeft Hiddema gezegd, is natuurlijk de échte krijger. Maar, zo stelde hij verder, als ik in de Kamer kom dan zal ik hem zo nu en dan eens bijvallen onder het motto: nu hoort u het ook eens van een ander. Zonder verschijning van FvD aan het Nederlandse firmament zou ik op Martin Bosma gestemd hebben, en ook die wil ik ab-so-luut de Kamer in hebben. Maar die komt er toch wel. Vandaar.

Nu weer terug naar dat boek Van Niemöller. Ik ga het kopen en lezen. Natuurlijk. Maar ik betwijfel of er veel anders in staat dan wat ik zelf al over het onderwerp geschreven heb.

________________

