Nawal Mustafa, een vrouwtjes-engnekje met Linda Sarsour-allure dat door Eva Jinek wordt gebruikt om de islam te promoten, werd in 2015 door Trouw geïnterviewd:

“Voel je je verbonden met de strijd van Ayaan Hirsi Ali, net als jij Somalische, voor moslimvrouwen en voor een liberalere islam?””

“Nee, ik heb niks met haar. Zij vertegenwoordigt mij niet. Ik zie haar niet als rolmodel. Ik kan me niet met haar identificeren. Niet omdat ze een ex-moslim is, maar als je mij wil bereiken moet je mijn religie respecteren. Je mag kritisch zijn, maar zij is denigrerend, negatief. Ik red mij wel, ik heb Ayaan niet nodig. Zij had iets kunnen betekenen voor vrouwen hier, maar dat is haar niet gelukt, dat is jammer. Kritiek op de islam is populair, hoe groffer [sic] hoe beter lijkt het soms. Ik ken haar niet persoonlijk, maar het geldt voor meer ex-moslims: je mag wel kritisch zijn, maar je moet de mensen niet vergeten die die religie aanhangen. Veel mensen zijn er trots op dat ze Amerikaan of Nederlander zijn. Voor mij bepaalt de islam mijn identiteit.”

Zullen we nog maar eens wijzen op de misdadige naïviteit van de Jineks & aanverwante engnekken enerzijds en anderzijds het monsterlijke karakter van de islam? Zullen we daartoe eens twee citaten nemen uit Mijn Vrijheid” van Ayaan Hirsi Ali? Ja, dat doen we!

CITAAT EEN.

[Vlak na de aanslag op de Twin Towers van 11 september 2001 heeft Ayaan een gesprek met Ruud Koole, een prominent PvdA-er, terwijl ze samen van een spoorwegstation naar hun werk lopen:]

“Ruud schudde verdrietig zijn hoofd om wat er was gebeurd. Hij zei: ‘het is zo vreemd dat steeds meer mensen zeggen dat het iets met de islam te maken heeft, vind je niet?’.

Ik kon er niets aan doen: voordat we op kantoor waren had ik het er al uitgegooid: ‘Maar het gáát ook om de islam. Dit is gebaseerd op het geloof. Dit is de islam.’

Ruud zei: ‘Ayaan, natuurlijk kan het zo zijn dat deze mensen moslims waren, maar dan gaat het om een krankzinnige randverschijnsel. Wij hebben ook fundamentalistische christenen die de Bijbel letterlijk interpreteren. De meeste moslims geloven niet in dit soort dingen. Met deze bewering breng je het op een na grootste geloof ter wereld in diskrediet, een beschaafd en vreedzaam geloof.’

Ik liep het kantoor in en dacht: ik moet deze mensen wakker schudden. En het was echt niet alleen Koole. Nederland, dit gezegende land waar nooit iets gebeurde, wilde weer doen alsof er niets was gebeurd. De Nederlanders waren vergeten dat mensen in opstand konden komen om oorlog te voeren, gevangenen te maken, te doden, zedelijkheidswetten op te leggen, en dat allemaal omdat God daartoe had opgeroepen.”

CITAAT TWEE.

In Saoedi-Arabie werd alles wat slecht was, veroorzaakt door Joden. Als de airconditioning kapotging of er geen water meer uit de kraan kwam, gaven de Saoedische buurvrouwen daar de Joden de schuld van. Hun kinderen moesten bidden voor de gezondheid van hun ouders en de vernietiging van de Joden. Toen we na verloop van tijd naar school gingen, klaagden onze leraren eindeloos over alle duivelse dingen die de Joden al tegen moslims hadden gedaan en nog van plan waren te doen.”

“Toen ik als tiener nog een vrome moslim was, verrichtte ik regelmatig mijn rituele wassingen. En bij elke plons water vervloekte ik de Joden. Ik bedekte mijn lichaam, spreidde een gebedsmat uit richting Mekka en vroeg Allah me te beschermen tegen het kwaad dat de Joden verspreidden ( . . .) Bij elke smeekbede die de imam tot Allah richtte, riepen we in koor ‘amen’ en elke keer dat hij Allah opriep de Joden te vernietigen, zei ik met evenveel enthousiasme ‘amen’. Ik hoorde de ene na de andere leugenaar uitleggen dat de Joden de islam de oorlog hadden verklaard. Ik leerde dat de profeet Mohammed – de heiligste der heilige mannen, in wiens voetstappen wij allemaal geacht worden te treden – had gewaarschuwd voor de verraderlijke  en verachtelijke handelwijze van de Joden. Ze hadden hem verraden en geprobeerd hem te vermoorden. Elke Jood, waar die zich ook bevindt, smeedt snode plannen om de islam ten val te brengen. ( . . .) De Joden waren de baas over de hele wereld en wij moesten rein zijn om hun duivelse invloed te weerstaan. De islam werd aangevallen en wij actie komen. Pas als alle Joden waren vernietigd, zouden de moslims in vrede kunnen leven.”

______________________

