mohammed_creates_islam2

Niet allemaal natuurlijk. Er zijn ook goeie. Je moet zorgen dat je nooit de goeie vergeet. Maar goed. Op 44:30 zit Margriet Sitskoorn in WNL. Ze vertelt over onze hersenen.  Er worden in de hersenen voortdurend nieuw cellen aangemaakt. Er zijn dendrieten en axonen en neuronen en nog een paar dingen en die maken voortdurend nieuwe netwerken. De omgeving van de mens bepaalt grotendeels hoe die netwerken gevormd worden. Wat bijvoorbeeld een sociale omgeving of een overheid laat zien aan morele waarden, wordt door de hersenen  . . . . . eh . . . . . materieel verinnerlijkt. Als het ware. Er zijn dus externe invloeden, waaraan je buiten je wil wordt blootgesteld, maar er is ook een element van zelf opzoeken en willen. Het is een interactie. Zelfs het kijken naar een televisieprogramma, verandert iets op minuscuul niveau. Die hersenen zijn voortdurend bezig met aanpassen. Neuroplasticiteit heet dat.

Deed me toch denken aan wat ik, als biologistische nazi en geboren rasracist, uit de losse pols eerder beweerde over de islamitische medemens:

Zou het kunnen dat een “religie”, de islam,  die in werkelijkheid een anti-humaan totalitair systeem is en die elk aspect van het leven misvormt, in de loop van 1400 jaar en 70 generaties genetisch muterende effecten op mensen heeft gehad?  Neem nou dat onderzoek naar die Londense taxichauffeurs bij wie door dat jarenlang uit hun hoofd leren van het Londense stratenplan fysiologisch aantoonbare veranderingen in hun brein optraden.

Ik kwam op mijn stoute gedachten omdat ik na jarenlang piekeren over de islam en Israël gedwongen werd tot het soort conclusie te komen waartoe Dennis Prager ook kwam. Prager die een leven lang nadacht over “het Palestijnse probleem” zei dat het tenslotte hierop neer kwam: de Arabieren willen de Joden vermoorden. Je kunt het heel complex maken, zegt Prager, maar dat is toch echt de bottom line.

Ik raakte met name definitief verlicht inzake islamitische Arabieren tijdens mijn 17 analyses van de 17 hoofdstukken van de New-York-Times bestseller “My promised Land” van landverrader Ari Shavit. Al proberend wijs te worden uit de vraag waar nou het oerbeginpunt zat van zijn leugenlasterverhaal kwam ik erachter dat het dit was: Shavit verzwijgt consequent dat het steeds de Palestijnse Arabieren en de Arabische naties waren die de agressie telkens opnieuw begonnen én volhielden, waardoor de Joden gedwongen werden zich te verdedigen.

Vervolgens vroeg ik mij af hoe dat kon, dat de Arabieren constant agressief bléven en het enige antwoord dat ik kon geven was: ze zijn niet van goede wil, maar van slechte wil. De vraag daarachter is weer: hoe komt dat? En het enige antwoord dat ik kon bedenken was: door de islam. En toen kwam als bijgedachte daarbovenop de vraag of het mogelijk zou zijn dat in veel gevallen bij Arabieren de islam genetisch is geworden. Dat veel van hen dus moreel defect zijn geraakt.

Die gedachte dat de islam de mens moreel defect maakt, is niet zo gek, want de islam leert onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan de Koran, een soort oorlogszuchtig slavenhalershandboek, plus onvoorwaardelijke overgave aan een Führer, Mohammed, die een massamoordenaar, sluipmoordenaar, slavenhaler, roverhoofdman en liegende bedrieger was. De islam verbiedt de mens om via een dialoog met “God” tot eigen gewetensvorming te komen en dus tot redelijkheid, schuldbesef en misschien wel wetenschappelijkheid. Enfin, ik heb daar uitgebreider over geschreven onder de titel “Joods-Christelijk-Verlichte traditie en islam” en in kort bestek in mijn stukje “In Memoriam Hans Jansen: ‘Islam is genocide’

__________________

