baudet-niemoller-mh17-volkskrant

Joost Niemöller heeft op zijn site een stuk geschreven dat ik hieronder overneem, maar dat ik van een andere kop heb voorzien.

(Door Joost Niemöller)

De Volkskracht bracht een artikel over de open brief aan Trump, ook door mij ondertekend. De Volkskrant noemt mij zelfs het ‘brein’ achter de open brief. Je zou zeggen dat ze dan de moeite nemen je even te bellen bij het schrijven van zo’n stuk. Niet dus. Voor journalisten is journalistiek werk vaak te veel moeite. Nu staan er dus fouten in dat Volkskrant artikel. Bijvoorbeeld dat de ondertekenaars van de open brief ervan overtuigd zouden zijn dat Poetin MH17 nooit neergehaald zou hebben. Om die fouten te herstellen, schreef ik een zakelijke ingezonden brief. Die plaatst de Volkskrant niet. Zonder inhoudelijke toelichting. Lezers van de Volkskrant worden zo op het verkeerde been gezet en krijgen niet de kans op feitelijk juiste informatie. Wel worden er in diezelfde Volkskrant weer feitloze meninkjes over geplaatst. [mijn vet]

Hieronder de tekst van mijn geweigerde ingezonden brief:

“In de Volkskrant van 31 januari 2017 staat een artikel over een open brief die ondergetekende en 24 anderen schreven aan president Trump. In dit artikel wordt gesteld dat Trump meer waarde zou hechten. . . . . . . . . Lees verder op De Nieuwe Realist >>>

_________________

