Jan Kuitenbrouwer: persoonlijk denk ik dat mannen met bloemetjes-overhemden onvermijdelijk nichterige hedonistisch-narcistische zelfverheffingsneuroten zijn

Jan Kuitenbrouwer: persoonlijk denk ik dat mannen met bloemetjes-overhemden onvermijdelijk nep-linkse nichterige hedonistisch-narcistische zelfverheffingsneuroten zijn

Dat “rat” is misschien strategisch niet handig, maar als ik dit soort schorem niet af en toe de tering scheld, barst mijn hart uit elkaar. En Kuitenbrouwers Israël-irrationalisme is misschien wel gewone domheid en geen Jodenhaat. Wie zal het zeggen? Hij schrijft in het Jodenhaatvod NRC en zit dus in die nep-linkse bubble waarin de pervertering van alle waarden al decennia standaard is: islam is mooi, Israël slecht, Fortuyn was een nazi en Bas Heijne is een intellectueel. 

Likoed Nederland heeft weer eens in veel te nette bewoordingen – maar wel verstandig, want Joden kunnen tegenwoordig maar beter weer heel goed tussen de lijntjes kleuren – het zoveelste lieglasterstuk over Israël in de NRC aan de kaak gesteld. Via een ingezonden brief aan de NRC. En die worden nóóit geplaatst.

Ga het stuk op de site van Likoed Nederland lezen en zie hoe netjes argumenterend Kuitenbrouwer bij de enkels afgekapt bij de voetzolen afgebrand wordt. Maar ik ben bang dat het niet ophoudt. Niet vanzelf. En dat er stromen bloed en tonnen ijzer aan te pas gaan komen.

Lees ook: Mijn odes aan de NRC

______________

