said-batarayFantástisch stuk in de Vlaamse Morgen waarin de intellectueel op de foto uitlegt dat de islam een geloof van de vrede is en dat hij er genoeg van heeft alsmaar ervan beschuldigd te worden dat het géén geloof van de vrede is.

Zakuswazegge? Ik gleufum! Inmiddels ben ik genoeg moslims tegen gekomen die met geheel voorbij kijken aan terreur-theorie en gruwel-praktijk van 1400 jaar islam strak volhouden dat, nou ja luister maar naar Said zelf . . . . .

“Wanneer de media praten over ‘gematigde’ moslims, bestendigen zij een gevaarlijk verhaal over de islam als een gewelddadige religie die in strijd is met de Westerse samenleving.”

Dit is helemaal mijn ervaring in mijn vele gesprekken die ik met moslims heb gehad: argumentloos ontkennen van wat evident en bewijsbaar is. En ze menen het helemaal echt. Tenminste dat hoop je, dat ze dus totaal schizofreen zijn en niet dermate overtuigend de kluit staan te belazeren.

Ik heb de vergelijking vaker gemaakt. In een wei staat een beest te loeien dat vier poten heeft, een kortharige bonte vacht en uiers die je kan melken. Wat is dat? Een zionistische slang natuurlijk, zegt de “anti-zionist”. En de moslim en de islamofiel zal misschien zeggen: de duif van het geloof van de vrede met een palmtakje in zijn bek. Wat zegt u? Jaja, dat weet ik ook wel! Dat moslims en islamofielen en “anti-zionisten” vaak dezelfden zijn.

Leefde Hans Jansen nog maar.
____________

