Ari Shavit heft het regressief-linkse vingertje

Ari Shavit heft het regressief-linkse vingertje

Ik had Ari Shavit in levende lijve kunnen zien, de man aan wiens boek “Mijn Beloofde Land”, ik 17 opstellen heb gewijd, voor elk hoofdstuk één. Eigenlijk 18 als ik dat ene samenvattende essay in het Engels meetel. Sorry! Het zijn er 19, want ik heb van mijn analyse van Shavits hoofdstuk over de “oorlogsmisdaden” in Lydda een sterk verbeterde versie geschreven.

Maar terwijl ik de Rode Hoed aan de Keizersgracht met de fiets in 15 minuten kan bereiken, besloot ik die avond toch maar gewoon thuis te blijven. Een gevoel van enorme zinloosheid weerhield mij weer eens. De “discussie” zou, gezien de keuze van de gastsprekers, voorspelbaar verlopen, namelijk volgens patronen van het regressief-linkse pc-monopolie van het zelfverheffingsneuroten-machtsconglomeraat dat we ook krijgen toegediend via bijna alle politiek partijen, alle toktokshows, alle non-journaals en systeem-kranten. En wat ik gelijk kreeg. Althans volgens een wat verlaat verslag van Victor Onrust:

“Ter gelegenheid van de 100e verjaardag van de Balfour Declaration, de 70e van het Verdelingsplan voor mandaatgebied Palestina in de VN en de 50e van de Zesdaagse Oorlog tussen Israël en de Arabische buurlanden organiseerde Buitenlandse Zaken 15 februari 2017 in De Rode Hoed een discussiebijeenkomst over het Israëlisch-Palestijnse conflict onder de titel “The Israeli-Palestinian Conflict: Past, Present and Prospects”

Sprekers waren Ari Shavit, Ahmad Samih Khalidi en Robert Serry. De eerste is een linkse Israëlische schrijver en journalist, de tweede een voormalig Palestijns onderhandelaar, minister onder Arafat en professor Palestijnse zaken in Oxford. De derde was van 2007 tot 2015 coördinator van de Verenigde Naties voor het vredesproces in het Midden-Oosten. Het werd een saaie avond, waar de meest heikele vragen niet gesteld werden en de sprekers . . . . .”

Lees verder op “Harde Woorden” >>>

Lees ook:

Tweestatenoplossing: trekken aan een dood paard

Caroline Glick: Kritiek op de nederzettingen is genocidale Jodenhaat

Annexatie van Samaria-Judea door Israël is onvermijdelijk

Caroline Glicks “Israeli Solution”: de éénstaatoplossing is mogelijk en noodzakelijk

De Twee-Staten-Oplossing is dé oplossing, dat weet iedereen

UPDATE: de grenzen van de Twee-Staten-Oplossing fundamenteel verlegd!

_______________

