luyendijk-kunnen-we-praten

Ik moet een boek vertalen, dus ik heb weinig tijd en hou het kort. Die Joris Luyendijk van dat domme “Israël-kritische” en islam-goedpraat-boek “Het zijn net Mensen”, heeft nu in navolging van grachtengordel-homo Heijne aangedrongen op “dialoog”- hier vanaf 5:40 – teneinde de kloof te dichten die bij de verrassings-verkiezing van Trump ook voor linkse idioten zichtbaar werd. Nou ja: die was eigenlijk al dertig jaar zichtbaar en geschapen door datzelfde regressief-links dat alle subsidiekanalen beheerst in media, politiek en onderwijs en dus een monopolie dacht te hebben op de meningsvorming. Tot de Samizdat van het internet opkwam. Ik heb geen tijd voor al te veel linkjes, maar  er is nu ook een initiatief van Joris Luyendijk via dat steriele arty-farty aanstellersweblog van de Korrespondant. Ook Joris wil ineens grootscheeps met PVV-ers in dialoog en uit nieuwsgierigheid schreef ik me in voor de op-de-hoogte-houderij van het project. In de eerste mail die ik kreeg werd een gesprek met een PVV-er in het vooruitzicht gesteld die zijn ‘islamkritiek’ zou toelichten. Jawel. Mét aanhalingstekens, de enige aanhalingstekens in de hele lange mail. Ik heb me toen maar meteen weer uitgeschreven voor de “dialoog”. Islam-kritiek? Hiero!

luyendijk-kunnen-we-praten-2

________________

 

