PECHTOLD VINGERTJEROEMER VINGERTJE

In “Zaman Vandaag” – een Turkendinges waarvan ik verder niks weet – stond afgelopen zaterdag een interview met Pechtold. Echt gelezen heb ik het niet, want ik werd fysiek onpasselijk. Een enkel citaatje heb ik half kotsend nog net kunnen copy-pasten voor ik boven de wc-pot ben gaan hangen.

“WAAROM IS ISLAM EEN VERRIJKING VOOR NEDERLAND?”

“Kijk, dan komt mijn achtergrond als kunsthistoricus om de hoek kijken. Als ik kijk naar de Nederlandse kunstgeschiedenis zie ik een continue uitwisseling van culturen en die zijn bijna altijd verrijkend geweest. Die hebben altijd geleid tot nieuwe inzichten en nieuwe smaak en nieuwe kunstvormen en stijlen.”

Nou, ik ben historicus zonder de kunst en ik heb vanmorgen onder de titel – “Belgenmop in Vlaamse krant: gematigde islam is mogelijk!”-  óók nog maar eens mijn mening gegeven over de islam. En dat is dus niet islam = verrijking.

“Mosterd” van GeenStijl wijst me op een interview met Emile Roemer die in de Volkskrant van vandaag laat weten dat de angst voor de islam is aangepraat. Mosterd geeft een opsomming waaruit blijkt dat die angst niet is aangepraat en Roemer nodig in een dwangbuis moet. Nou ja, dat geldt voor Pechtold ook al heel lang. Dat-ie in een dwangbuis moet.

Terwijl Roemer gewoon een domme boer is die niks anders weet dan de zaken “marxistisch” op het niveau van . . . . . eh . . . . . boerekool met worst terug te brengen, lijdt Pechtold aan een verfijnde en perverse vorm van krankzinnigheid: irrationaliteits-rationalisme. Dat is wanneer je zo’n erge doortrapte zelfverhefingsneuroot bent en een dermate narcistisch-hedonistische zelfmanifestant dat je weigert om het kwaad nog onder ogen te zien. De hele wereld wordt dan één groot D66-congres waarin alle mensen redelijke wezens zijn en die net zo positief zijn als . . . . . . nou ja: een D66-er.

Ze zijn dus levensgevaarlijk en hartstikke gek, alle twee. En onverstoorbaar in hun vermeende gelijk. Die zitten dadelijk weer kalm met gesloten koppen en de voorhoofden voorzien van platina afdekplaten dezelfde waanzin op te lepelen.

Ze zijn eigenlijk nóg angstaanjagender dan een schreeuwende haatbaard waarvan je de huig kunt zien.

KORAN EN SCHREEUWBAARDENKORANVINGEREN MET SCHREEUWBAARDEN

UPDATE 8 MAART 2017: lees ook:Zou ik de harten van Pechtold en Roemer uit hun borst willen snijden en rauw opeten?

___________________

