(Door Uri van As)

Nog een paar dagen voordat Nederland zich uitspreekt over de komende vier jaar. Nederland is verdeeld, maar één ding is zeker: het wordt niet meer zoals het de afgelopen acht jaar was. Dat is de overtuiging van heel veel mensen die zich voornemen nu eens ánders te stemmen dan voorheen, omdat de oude politiek simpelweg is uitgewerkt.

Zo lijkt het. Maar de praktijk is weerbarstig. Nederland is nu eenmaal geen land van helden of roekelozen. Zal Nederland daadwerkelijk het roer om durven gooien? Ik hou mijn hart vast.

Wat zal ik teleurgesteld zijn, als alle ophef voor niets is geweest, als we over en weer hebben geroepen zonder één effect. Als we elkaar hebben verguisd en gedemoniseerd, als we elkaar beledigende titels hebben gegeven zonder dat er iets verandert.

Wat zal ik op mijn neus kijken als . . . . . . Lees verder op OpinieZ >>>

_________________

 

