THIEME BANNER PVDDPARTIJ VD DIEREN EN DE GAZASTROOK

Regressief links. Het is al een jaar of 50 een gruwel. Roemer en Pechtold een paar dagen geleden nog eens heel expliciet: de angst voor de islam is aangepraat. Daarvan valt je lul toch in je klomp?

Regressief links is vóór het meest consequent reactionaire nazi-systeem uit de wereldgeschiedenis en als er dan toch een kritiekje op dat systeem mogelijk zou zijn dan komt dat door de achterstelling, de armoede, het gebrek aan stageplaatsen, de dieskriemienáásie, het rááásiesmèèèèh. Als dat kritiekje luidt dat moslims wereldwijd en te beginnen in Nederland het liefst vandaag nog alle Joden zouden uitroeien, in en buiten Israël, dan . . . . . . eh . . . . . . dan hebben die Joden het er natuurlijk naar gemaakt.

Mijn dochter (21 jaar) is heftig vegetariër – zelfs geen visje en ook niet als ik zeg dat Jezus ook een visjesvreter en visjesvermenigvuldiger was  – en wil dus op Thieme stemmen. Kan ik inkomen. Thieme heeft een filosofie over economie en milieu en maatschappij die verdedigbaar is en zeker als je 21 bent. Maar altijd weer die regressief-linkse en diep-foute opvattingen gebaseerd op gebrek aan echte kennis over Israël.

Het bovenstaande over Gaza is alles wat ik bij mekaar kon googlen over de combinatie Thieme-Partij voor de Dieren-Israël, maar je próéft gewoon de bias: Palmaffia’s goed, Joden slecht en je hóórt het hijgende verlangen naar boycots van Israël.

Thieme heeft zich uitgesproken voor een verbod op ritueel slachten, zowel voor Joden als moslims. Helemaal mee eens, al zou het nog zo waar zijn dat de Joden heel erg veel pijnlozer en professioneler strotsnijden. Interesseert me geen zak. Niet doen! En wanneer je als Jood je identiteit van lekker strotsnijden laat afhangen, zou ik me gauw bekeren tot de islam, want dan hoor je mentaal dáár thuis.

Enfin: mijn advies aan mijn dochter: stem Forum voor Democratie en géén Thieme.

_____________

 

