Die Pechtold en zijn aanhang zijn echt, echt, echt lévensgevaarlijk. En dat zijn ze door de mentaliteit die Pechtold bij uitstek belichaamt: die van de genotzuchtige quasi-redelijkheid. Echte rationaliteit is: je geschiedenis kennen en weten tot welke irrationaliteiten en wreedheden de mens in staat is en vooral als-ie islamitisch angehaucht is.

De uitspraak in het screenshot boven dit stukkie is van 2013 en in 2017 heeft-ie dus geen ene zak bijgeleerd. Niks, nada, nul. Want? Want in de aanloop naar de verkiezingen heeft-ie zich door een Turkenkrant laten interviewen en het volgende antwoord gegeven op de vraag waarom de islam een verrijking is voor Nederland:

“Kijk, dan komt mijn achtergrond als kunsthistoricus om de hoek kijken. Als ik kijk naar de Nederlandse kunstgeschiedenis zie ik een continue uitwisseling van culturen en die zijn bijna altijd verrijkend geweest. Die hebben altijd geleid tot nieuwe inzichten en nieuwe smaak en nieuwe kunstvormen en stijlen.”

Iemand uit mijn e-mail-kring schrijft:

“Door toevallige omstandigheden had ik incidenteel contact met een hoog opgeleide en welvarende familie (D66) die mij verweten dat ik er een te benauwend en gesloten wereldbeeld op na hield ‘en dat voor iemand die heel Europa heeft gezien’. De dame in kwestie ging in haar vrije tijd Turks studeren om haar cliënten in haar praktijk als psychologe beter van dienst te kunnen zijn. Mijn antwoord: ‘Dat is het totaal verkeerde signaal.’ Sindsdien is het contact verwaterd. Als typerende anecdote laat het me niet los. En ik ben er van overtuigd dat deze dame het heel goed bedoelt, maar volledig de plank misslaat. Daar hebben we mee te maken.”

Ja, daar hebben we mee te maken. Met D66-ers. Die mensen van wie Hans Jansen zei:

“De islam uitlggen aan een D-66-er is net zoiets als seksualiteit uitleggen aan een kleuter: they don’t have a clue.”

Lees ook:

Pechtold: “Spruitjeslucht-teksten in Barnveldse krant over islam”

Zou ik de harten van Pechtold en Roemer uit hun borst willen snijden en rauw opeten?

Roemer en Pechtold over de islam: prachtig, verrijking, niks aan de hand, angst is aangepraat

Jinek en Pechtold tonen hun nare karakter bij het naaien van Roos en Pauw laat het gebeuren

PECHTOLD IS EEN RACIST
_____________

