Onder de titel – “Mieke van Hecke, een grote maat bloemetjesjurk uit de jaren 1950, is op één punt heel modern, want dol op de islam” – zei ik in 2014 over Mieke:

“Je bent honderd kilo bloemetjesjurk, een rubberlaarzen-Boerenbond-type uit de plattelandsklasse van vóór de oorlog die met de olifantspoten in de klei staat, voortploeterend op gewone schoenen. Maar dan had je minstens gééstelijk een zekere schoonheid kunnen ontwikkelen. Toch? Zelf heb ik mijn uiterlijk ook op die manier gecompenseerd. In elk geval zou je, als je een dermate lelijk en plomp wijf bent, niet óók nog een racistische roofmoordenaars- en slavenhalersideologie moeten promoten.”

Ik kan u melden dat ik geen enkele indruk heb gemaakt op Mieke, want als u naar 24:40 van deze uitzending van het Vlaamse tv-programma “De Redactie” gaat, dan hoort u Mieke zeggen:

“ ( . . .) hoofddoekjesdiscussies. ( . . .). Omdat ik dat zo’n non-issue vind.”

Waarvan acte!

______

