Ik had de probleemstelling in het NON-journaal gisteren gemist: je kan in een klas met veel moslimleerlingen Auschwitz niet meer ter sprake brengen vanwege moslims voor 99% 100% antisemiet. “Van Rossem” also known as Bart Nijman vestigt mijn aandacht er op middels een GeenStijl-item. Bart heeft al veel van me opgestoken inzake Joden, maar nog nét niet genoeg. Lees maar:

“( . . .) dat het ook best echtwel bestwel lastig uit te leggen is waarom joden zo massaal uitgemoord werden in de Tweede Wereldoorlog, als een van je leerlingen zelf een Palestijn is die grootouders kent die door joden zijn verdreven. “Ja dat is natuurlijk wel een een moeilijke vraag”, lispelt de leraar. [LUIDE FAALBUZZER] FOUT! Dat is helemaal geen moeilijke vraag, malle apologeet van de profeet. Het antwoord is heel simpel en luidt: “Hoewel het bepaald niet netjes is van de joden (of specifieker: de Israëli’s) dat ze jouw grootouders hebben verdreven, betekent dat natuurlijk niet dat het daarom minder erg is wat de Duitsers in WOII met de joden deden ( . . .).”

U begrijpt dat het mij gaat om het door mij vet-blauw gemaakte in het bovenstaande. Hier verdwijnt namelijk uit het zicht dat:

– het oerbegin van het geweld vanaf 1920 door de Palestijnse Arabieren is gepleegd en al 100 jaar wordt volgehouden en dat het geweld door de Joden altijd in antwoord was en defensief.
– het geweld door de Palestijnse Arabieren willekeurig was en is en veel sadistischer was en is.
– verreweg de meeste Palestijnse Arabieren zelf gevlucht zijn, ondanks aandringen van Ben Goerion persoonlijk om te blijven waar ze waren, omdat ze dachten dat de Joden met hen zouden doen wat zij met de Joden zouden hebben gedaan als ze de kans hadden gekregen: uitmoorden.
– er alleen verdrijvingen door Joden van Palestijnse Arabieren hebben plaats gevonden als de oorlog van 1948, die door de Arabieren was begonnen, zulks noodzakelijk maakte.

Mag ik nog eens aandacht vragen voor het beste korte opstel dat over de geschiedenis van Israël in het Nederlandse taalgebied voorhanden is en dat op mijn website staat.

Oh ja! En, Bart: tijdens de onafhankelijkheidsoorlog waren er nog geen Israëli’s, dus die toevoeging van je “(of specifieker: de Israëli’s)” is niet correct.

___________________

