Net als de door de islam veroorzaakte hongersnood in de Hoorn van Afrika, is ook het jihadisme deel van het dagelijkse nieuws en dus van het verdien-en-zelfmanifesterings-model van de Bekende Nederlander en natuurlijk ook van Jeroen Pauw. Je moet ‘m op 29:30 eens lekker losjes en vrolijk casual horen aankondigen:

“Edwin Bakker schreef samen met Peter Grol een boek over Nederlandse jihadisten. Ooit waren het volgens hem naïeve idealisten, maar inmiddels zijn het geharde terroristen. De groep is in Nederland groter dan ooit. Bakker maakt zich grote zorgen. Karima Sahla maakt radicalisering van zeer nabij mee. Daar gaan we het vanavond op uw verzoek níét over hebben, maar wél over uw inzet in de Haagse schilderswijk om radicalisering te voorkomen en ouders van jihadisten en geradicaliseerde jongeren te ondersteunen.”

Aan tafel dus die genoemde Karima Sahla, een katatoon en geheel ingepakt wijf vol met lege clichés en die Edwin Bakker van wie ik eerder heb gezegd dat-ie me altijd doet denken aan een under-acted typetje van Leo Alkemade uit “Sluipschutters”.

En dan zou ik nu opnieuw in detail het gezwets kunnen gaan analyseren, zoals ik al tientallen keren heb gedaan. Maar het is nagenoeg zinloos: Pauwtje heeft met behulp van Bakker en Shahla na een uurtje weer tegen het miljoen mensjes gehersenspoeld en je kan alleen maar hópen dat er zo langzamerhand een flink aantal kijkers door de leugens heen prikt. En waaruit bestaat de hersenspoeling, globaal gesproken? Uit die constante bewering die in elke vezel van de conversatie zit dat het heus niet aan de islam ligt, maar dat het héél complex is en dat het uitermate beledigend is om de islam de schuld van al die islamitische aanslagen te geven.

RELION OF PEACE 1RELIGION OF PEACE 2RELIGION OF PEACE 3RELIGION OF PEACE 4

Bron: The Religion of Peace

INSTANT UPDATE:
Heb ik bovenstaand stukkie net gepost en wat zie ik me daar nou toch op GeenStijl verschijnen? “Poetsvrouw in islamslavernij heeft issues met flat” Het spreekt weer eens helemaal voor zich voor elk normaal mens, maar niet voor het regressief-linkse zelfverheffingsneuroten-machtsconglomeraat.

_______________________

