Julius Malema, leider van de ”Economic Freedom Fighters”, dat is gewoon fascistische rassenhatende zwarte jeugd, is ooit veroordeeld (zonder echte gevolgen natuurlijk) voor het zingen van het in Zuid-Afrika populaire lied “shoot de boer”. Dus nu zingt hij “kiss de boer” terwijl hij schietgebaren maakt met zijn hand. Django Unchained, maar dan geheel onromantisch. Hoe is dat Surinaamse liedje ook alweer? Oh ja! “Zullen we maar weer een potje dansen?”

Terzake! Joost Niemöller publiceert weer eens een stuk van een gastauteur. Dat pakt niet altijd geslaagd uit, maar deze keer wel. Het stuk van de mij tot nu toe onbekende Marcel Bas gaat over de zwarte rassenhaat in Zuid-Afrika, het land waarover Martin Bosma een boek heeft geschreven dat zelfs volgens Jan Pronk een meesterwerk is en waarop natuurlijk domme links-regressieve kritiek is geleverd.

Ik vind het stuk van Marcel Bas goed en huiveringwekkend. Één enkele opmerking over deze passage:

“( . . .) laten sommige ANC-politici zich bedenkelijke uitspraken ontvallen. Zo riep de viceminister voor Hoger Onderwijs, Mduduzi Manana, in maart 2017 tijdens een debat over plaasmoorde (moorden op blanke boeren): ‘Begraaf ze levend!’. Een maand eerder werd bekend ( . . .)”

“Begraaf ze levend” een bedénkelijke uitspraak? Dat lijk me erg zwak. Daar mag een tandje bij. Kijk, ik heb ook wel eens opgeschreven dat je bepaalde types ter plekke moeten mogen mitrailleren, maar dat waren baardaapse jurken die stonden op te roepen tot genocide op al degenen die kritiek hebben op de islam. En dat deden ze staande op het bevrijdingsmonument op de Dam in Amsterdam. En trouwens: als ze ergens anders staan en in de naam van de islam tot massamoord oproepen – al dan niet verdekt –  mag je er van mij óók een vlammenwerper op zetten. Tenminste: zolang onze quasi-elite niet besluit om dat soort tuig 20 jaar werkkamp te geven. Want dan zou ik van die impulsen verlost zijn en het ook niet meer hoeven op te schrijven op gevaar af dat er weer een of ander discriminatieburo vindt dat ik aangeklaagd moet worden. Geloof mij: ook ik zou graag net zoveel mooie gevoelens over de “diversiteit” hebben als de gemiddelde D66-er.

Enfin, ga maar eens lezen hoe Marcel Bas op De Nieuwe Realist het huidige Zuid-Afrika analyseert:

Achter de genocide van blanken in Zuid-Afrika zit een opzet

__________________

