INSTANT UPDATE: ook GeenStijl besteedt aandacht en wijst op kamervragen van de PVV.

De Amsterdamse politieleiding overweegt om de hoofddoek toe te staan voor politie-agentes. Op die manier hoopt de leiding meer allochtone agenten in het korps te krijgen. Hé, lijkt wel een Europawijd dingetje! In Scotland en Engeland is het allang praktijk. En de hysterische president van Frankrijk, Macron, die Maxima parallelliserend beweerd heeft dat de cultuur van Frankrijk niet bestaat — leg ‘m eens naast die van Afghanistan of Saoedi-Arabië, kutlul !!! — heeft nu aangekondigd dat moslima’s in Frankrijk ook tijdens hun werk de hoofddoek moeten kunnen dragen. Ik geloof dat Macron nog net niet heeft gezegd dat de hoofddoek ook bij een functie in overheidsdienst moet kunnen — dus een einde makend aan de Franse laïcité — maar die richting duwt deze idioot natuurlijk wel op. Nu moet ik dadelijk als Amsterdammer dus niet alleen tolereren dat als ik overdag een uur buiten loop in mijn wijk er honderd keer een nazi-symbool in mijn smoel gewreven wordt, maar ik moet nu ook het gezag over mij erkennen van deze swastika- hoofdoek-dragende wijven. En maak je geen illusies: ze zullen eraan wennen, de mense. Nee, ik niet, maar de jeugd weet al niet beter dan dat er overal hoofddoeken zijn. En die beseffen echt niet dat moslims hoofddoeken zien als vlaggen geplant in vijandelijk gebied. Op een gegeven moment komen ze daar natuurlijk wél achter. Dat dan weer wel. Maar dan is het te laat. En u dacht toch niet dat de hoofddoek het einde is van de islamitische dramdreigterreur?

______________

