Nou dacht ik zelf toch ook aardig geschreven te hebben — “Segers en Pechtold: twee primaten met hun eigen apekool” — over de hypokrisie van Pechtold inzake Segers en islam. Maar Nausicaa Marbe zet het toch veel lekkerder vet aan, alhoewel . . . . . . . ze best wel een beetje vergeet te melden hoe primitief ook het geloof van Segers en zijn mannenbroeders is. Erger nog: Marbe steekt Segers een veer in zijn primatenreet:

“Maar als Segers en Pechtold samen op de televisie komen, zien we een integere christelijke staatsman naast een kronkelende charlatan voorbij zijn politieke houdbaarheidsdatum.”

Ja, het is een integere baviaan, die Segers, maar wel een baviaan. Want hoe primitief wil je het hebben? “God bestaat en ik weet wat Hij wil.”

Nieuwsuur gaf in de uitzending van woensdag 21 juni (op 19:20) aardig de kern weer van het beginselprogramma van de Christen-Unie:
“De overheid kan niet neutraal zijn, maar behoort te erkenen dat Christus Koning is en dat zij in zijn dienst staat”
“Abortus provocatus is alleen toelaatbaar als het leven van de moeder op het spel staat.”
“Het huwelijk is een publieke verbintenis tussen een man en een vrouw.”
“De wetgeving waarborgt de volledige bescherming van het leven.”

Dus als je klaar bent met leven, dan mag je niet weg omdat de God van Segers zulks verboden heeft. Idem-dito voor de opvatting dat een klodder weefsel in de buik van een vrouw een “ziel” heeft. De God van Segers heeft ook duidelijke opvattingen over, eh . . . . . hetgeen tussen de benen is en wat dat voor je legale status betekent. Het lijkt godverdomme de islam wel, behalve dan dat de mythische Jezus toch wel een ander tiepje was dan de mythische Moehammad.

Marbe schrijft in haar wekelijkse Telegraaf-column:

“D66 gebruikt religie als dat van pas komt. Zo herinner ik me nog een opiniestuk van alweer lang geleden waarin Pechtold het islamitisch onderwijs verdedigde: als ware weg tot integratie en emancipatie . . . Pechtold kán inmiddels van mening veranderd zijn, maar wat doet een mening er eigenlijk voor hem toe? Tussen zijn knieval voor de islam destijds en zijn theatrale besmettingsvrees voor het christendom nu, zie ik het slijmspoor van een opportunist die niet uit overtuiging, maar uit berekening religies bejubelt of besmeurt.

Ook zijn partijgenoten blieven meer islam. Een paar gevallen. De ramadan was nauwelijks begonnen, of D66 Helmond snelde naar de moskee om onder het tenenkrommende motto ’geen woorden, maar dadels’ de palmvrucht voor het vastenbreken uit te delen. Zag ik D66 ooit met eieren de paasvierders tegemoetkomen of met matzes voor de Pesach uitrukken? Dacht het niet. Hun religieuze affiliatie is selectief. En provocatief gericht tegen de PVV. Ook D66 Amsterdam weet zich verzekerd van islamtoeristen. Stadsdeelvoorzitter Gerolf Bouwmeester, jaarlijkse iftarbezoeker, ging verbindend eten en preken in de Taqwamoskee waar onlangs drie terrorismeverheerlijkers hem voorgingen als keynote speaker. Vorig jaar riep hij in de Badr-moskee dat de halalhypotheek er moest komen.

Dan locoburgemeester Kasja Ollongren. In haar laatste kersttoespraak (gericht tegen Wilders) beloofde ze plechtig dat D66 de Amsterdamse verdraagzaamheid zou verdedigen. Nooit zou de hoofdstad moskeeën sluiten. ’Wij gaan hier geen mensen ontslaan, omdat hun mening ons niet bevalt. Wij zijn Amsterdam!’ galmde ze. Maar toen in De Balie tijdens een islamdebat onwelgevallige meningen weerklonken, vergat Ollongren prompt haar ’Amsterdam!’ en riep ze dat die uitspraken strafbaar waren. Nee, wij van D66 gaan geen mensen ontslaan, wij geven ze liever aan. Tot zover de verradersmentaliteit van deze hypocriete liberalen: ze zijn in staat om op dezelfde dag bij salafisten te iftarren én De Balie te sluiten.

Omdat de hoofddoek levensbeschouwelijk zo goed met D66 botert, kondigde Ollongren onlangs aan dat onderzoek nodig is naar de politiehoofddoek: die mag er komen, voor de diversiteit. Conservatieve symbolen en vrouwonvriendelijke religieuze gebruiken zijn voor D66 enkel storend in beginselverklaringen van christelijke partijen, maar ze mogen wél in de islamitische orthodoxie die D66 misplaatst als ’diversiteit’ promoot.”

GeenStijl schrijft over de pathologisch-anatomische sectie die door Marbe op de levende Pechtold is uitgevoerd:

“Heeft er iemand een koelbox met donor-organen voor Alexander Pechtold? Want hij is zojuist aan stukken gescheurd door Nausicaa Marbe. ( . . .) Iedereen is blij dat iemand het voltooide politieke leven van Kereltje eens snoeihard en stijlvol benoemt: Alexander Pechtold, de man die grote tegenzin acteert om keurige, beschaafde christenen aan de formatietafel toe te laten maar wel prima met de islamitische opruiers van DENK had willen onderhandelen, is ‘een kronkelende charlatan voorbij zijn politieke houdbaarheidsdatum’. Amen.”

_______________

Advertenties