Arthur van Amerongen

(Door Arthur van Amerongen)

Ik donderde gisteren bijkans uit mijn hangmat toen ik in de Standaard een opiniestuk las met de titel: ‘Willen we echt dat soldaten terreurverdachten doodschieten?’

Ik volg inmiddels ruim tien jaar de Belgische verslaggeving over de islam, maar zo zout had ik het nog nooit gegeten. Het vertoog van schrijfster/journalist Gaea Schoeters zit achter een betaalmuur, dus ik vat het gemakshalve even voor de lezer samen. Let wel: dit betreft geen natte hersenscheet in de beerput van Twitter, maar een officiële publicatie in een deftige Belgische courant.

Volgens Gaea Schoeters was het geen verhinderde aanslag in België, maar een geassisteerde zelfmoord na een mislukte aanslag. Alle aanwezige militairen ten spijt . . . . . . . . . . . Lees verder op HP/De Tijd >>>

_______________

