Bijeenkomst Hezbollah vrouwenvereniging

Net zoals NRC-Israël-correpondent Derk Walters dat mocht, totdat-ie het land uitgeflikkerd werd door Netanyahu. NSB-schandeblad: antisemitische yellow-press-voor-de betere-standen. Wat zegt u? Israël-kritiek is nog geen Jodenhaat? Maar wel als die kritiek structureel ontaardt in bewijsbare leugenlaster tegen Israël. Ik wil dat best eufemiserend Israël-irrationalisme noemen, maar het is natuurlijk gewoon antisemitisme, ook wel Jodenhaat genoemd. En we hebben het boek van Hans Moll om te bewijzen hoe structureel die Jodenhaat bij de NRC is.

Zelf kreeg ik pas in de gaten hoe erg fout die krant was toen ik gewezen werd op het beruchte hoofdredactionele commentaar van 6 mei 2002 geschreven door Folkert Jensma:

“Staat straks Fortuyn als premier met een krans op de Dam, de man die de islam `achterlijk’ vindt en mensen uit Marokko en Turkije niet behorend tot `de moderniteit’? Deze dagen symboliseren de heroprichting van het vrije Nederland, waar je mag zeggen wat je wilt, geloven wat je wilt, ongeacht huidskleur, ras of nationaliteit. Het is de trots van Nederland dat we hier juist niet de ene cultuur beter vinden dan de andere. Dat we hier mensen gelijk behandelen in een open samenleving. Dat we ons hier de xenofoben en racisten van het lijf wensen te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren. [uiteraard mijn blauwe vet]

Hier had je het: de ribfluwelen pijproker in de Chesterfield-chair als vertegenwoordiger van Tom Wolfe’s radical-chic, dus wat we tegenwoordig regressief-links noemen en feitelijk, via vooral de Palmaffia-liefde in de NRC-kolommen, is ontaard in terrorist-chic. In november 2004 werd het foute karakter van de NRC voor mij definitief bevestigd door het domme lasterende islamofiele pamflet van Geert Mak dat ik dan ook inderdaad fileerde onder de titel: “Geert Maks domme lasterartikel in de NRC”. Nadien heb ik een mapje kunnen aanleggen van mijn NRC-kritische stukjes onder de titel “Mijn odes aan de NRC”.

In die NRC-kritische stukjes heb ik meer dan eens gewezen op Likoed Nederland die op zijn website aantoont, in veel nettere bewoordingen dan ik ooit zou kunnen, in wat voor antisemitisch vod NSB-schandeblad is ontaard. Likoed Nederland heeft nu aan de hand van een column van Carolien Roelants de zoveelste snoeiharde bewijzen voor het bewuste Jodenhaat-beleid ter NRC-hoofdredactie gepubliceerd. Die stukken van Likoed worden steeds netjes aan het vod zelf aangeboden ter afdrukking, maar dat wordt consequent geweigerd. Hier is het laatste geweigerde stuk in de rij onder de véél te brave beleefde titel die gepast is voor Joden in tijden van hernieuwde pogromdreiging:

NRC verdraait Israëlische uitspraken
_______________

