Mina Etemad en Maartje Geels: twee hartstochtelijke, maar vileine meiden. Dit zijn pittige katjes die je niet zonder handschoenen aanpakt! Volgens mij heb je daar minstens een echte stoere moslim voor nodig.

Ik citeer alleen de slotalinea’s van de column van Terstall, “Vrouwen aller landen verenigt u”:

“De oosterse dolle Mina’s en rode vrouwen moeten het meestal zelf uitzoeken. Eerder nog lijken hun westerse collega’s bereid een zalvend glimlachende theocraat op het woord te geloven dan hun eigen boze linkse geestverwanten.

De oosterse feministen merken dat en voelen dat. Natuurlijk zijn er ook in hun deel van de wereld vrouwen die evolutie boven revolutie verkiezen en in hun eigen tempo willen emanciperen. Maar waarom vangen feministen die minder geduld hebben en meer urgentie uitstralen bot bij veel feministen in landen waar vrouwen veel meer vrijheid hebben?

In feite vragen feministen uit de vrije wereld dus minder fortuinlijke vrouwen om, op zijn minst voorlopig, genoegen te nemen met een bescheidener pakket aan vrijheden.

Een pakket uitgedacht en opgesteld door mannen. Een pakket waar westerse feministen voor zichzelf nooit en te nimmer genoegen mee zouden nemen.”

Daarop volgde een volstrekt idiote “kritiek” van twee dames, Maartje Geels en Mina Etemad die zich blijkbaar als  zeer bijzonder en “vilein” beschouwen. Zo heet althans de website waarop ze schrijven: “Vileine”. Ja, het zijn pittige vrouwtjes. En ze maken zich pittig belachelijk. Ik zal de aanhef citeren, maar voor de rest moet u zelf maar eens die domme arrogante Quatsch gaan lezen onder de titel “Hallo Meneer: Terstall”:

“Je ziet ze overal: witte oude mannen die dingen vinden van de wereld. In de wekelijkse rubriek ‘Hallo Meneer…’ mogen Vileine vrouwen ook wat terugzeggen. Deze week richten Maartje Geels en Mina Etemad zich tot Eddy Terstall, die wel wat advies kan gebruiken over hoe je vrouwen in zowel het Westen als daarbuiten kan ondersteunen.” [mijn blauwe vet]

HOOGWOUT MARIEKE

Dat het twee ultiem arrogante halve garen zijn, wordt door Marieke Hoogwout op haar website met verpletterende logica aangetoond in haar stuk “Vaarwel feminisme, het waren prachtige jaren samen”. Ga lezen! Zelden zo’n fijne filering gezien! Ik citeer de slotalinea:

“Maar, dames mede-feministes, geen zorgen. Na deze discussie gooi ik eindelijk de handdoek in de ring en noem ik mezelf geen feministe meer. Als feminisme ontaard is in “mannen moeten hun bek houden”, dan pas ik ervoor. Dit is niet het feminisme van mijn moeder, die drie dagen per week werkte toen dat nog algemeen ontaard werd gevonden. Ze deed er gewoon nog een schepje bovenop naar fulltime. Mijn vader deelde intussen werk en zorg met haar. Op een volstrekt vanzelfsprekende manier. Ze zouden allebei de vloer hebben aangeveegd met dit nieuwe, mannen-uitsluitende feminisme. Sorry pap en mam, feministe kan ik mezelf niet meer noemen. Humaniste is het voortaan.”

__________________

